Springen naar inhoud

Quantum Mechanica, Speciale/Generale Relativiteid en wiskunde voor de havo patiŽnt

• Log in om te kunnen reageren

KaasIsDeBaas

KaasIsDeBaas

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 augustus 2012 - 06:53

Hallo,

ben dit jaar geslaagd voor mijn havo, en wil graag leren over Quantum Mechanica en Speciale/Generale Relativiteit. zijn er boeken (Engels of Nederlands) waar ik vanuit een havo achtergrond een goed begrip van deze onderwerpen kan krijgen?

ook wil ik graag mijn wiskunde op niveau houden, wat zijn hier goede bronnen voor?

dankuwel

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 augustus 2012 - 17:44

ook wil ik graag mijn wiskunde op niveau houden, wat zijn hier goede bronnen voor?

Voor wiskundeboeken kan je hier wat inspiratie opdoen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

eendavid

eendavid

• >1k berichten
  • 3751 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 augustus 2012 - 18:57

Voor speciale relativiteit is er de minicursus.

In principe zijn algemene relativiteit en kwantummechanica nog te vroeg voor je. De meest toegankelijke boeken zijn respectievelijk
- Ray d'Inverno, Introducing Einstein's Relativity, (hierin komt speciale relativiteit ook aan bod, maar lees eerst de minicursus)
- David Griffiths, Introduction to Quantum Mechanics.

Er zijn ook populistische boeken. Dergelijke boeken geven een te vage beschrijving om 'een goed begrip' van deze onderwerpen op de lezer over te brengen. Maar er zijn zeker enkele goede en vermakelijke populistische boeken. Voor deze boeken geldt: hoe specifieker, hoe beter. Bijvoorbeeld, Zeilinger schreef populistische boeken over kwantumverstrengeling. Je kan deze boeken lezen en een goed idee krijgen over kwantumverstrengeling (uiteraard heb je dan geen goed idee van kwantummechanica). Of Crease & Mann hebben een boek, "The second creation", over de totstandkoming van het standaardmodel.

Veranderd door eendavid, 06 augustus 2012 - 18:57

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures