Draagvlak terugkeer 'dorpspomp' groot

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Draagvlak terugkeer 'dorpspomp' groot

Draagvlak terugkeer 'dorpspomp' groot


De wens naar tappunten in Nederland is groot. Vitens, ‘s lands grootste waterbedrijf, heeft een onderzoek uit laten voeren om de vraag in kaart te brengen. Maar liefst 87 procent van de Nederlanders vindt dat het mogelijk moet zijn flessen te kunnen bijvullen met kraanwater op openbare plekken, zo blijkt uit onderzoek van TNS Nipo in opdracht van Vitens.


Vitens, ’s lands grootste waterbedrijf, heeft in de provincies Utrecht, Gelderland, Overijssel, Flevoland en Friesland inmiddels 50 tappunten geplaatst. De tappunten en de kosten voor het drinkwater zijn voor rekening van gemeenten en ondernemers. Het plaatsen van een tappunt van Join the Pipe kost 3000 euro. Vitens sluit de tappunten gratis aan op het waterleidingnet. Het waterbedrijf gaat de komende jaren in samenwerking met Join the Pipe, gemeenten en ondernemers verder met het plaatsen van tappunten. Inmiddels staan er zo'n 150 Join the Pipe tappunten door heel Nederland van Leeuwarden tot aan Roermond, op zowel binnen- als buiten locaties.


...


Lees verder: http://www.duurzaamnieuws.nl/bericht.rxml?id=86132


Bron: Duurzaamnieuws.nl

Berichten: 289

Re: Draagvlak terugkeer 'dorpspomp' groot

Ik zou er best blij mee zijn. Ik heb altijd een of twee flesjes water bij me, maar op lange wandelingen/fietstochten is dat niet genoeg. Het is dan handig als je ze zo even bij kan vullen.


Wat dat betreft was rondstruinen in Rome een genot, met de vele publieke fonteintjes aldaar.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Draagvlak terugkeer 'dorpspomp' groot

(is dat wel om te drinken, die fonteintjes in Rome?)

Berichten: 289

Re: Draagvlak terugkeer 'dorpspomp' groot

Ik bedoel niet de bekende fonteinen met beeldhouwwerken enzo, maar de kleine fonteintjes die door de stad op/langs het trottoir te vinden zijn. Een soort kraantjes, maar dan altijd doorlopend; soms met een opvangbakje eronder, soms rechtstreeks een putje in klaterend. Dat water is gewoon te drinken en daar kan je dus gratis je flesje bijvullen.

Reageer