Subforum Wetenschappelijke Integriteit?

Moderator: Miels

Reageer

Subforum Wetenschappelijke Integriteit?

Met alle recente aandacht voor wetenschappelijke integriteit, lijkt het me nuttig hier een subforum over het onderwerp te hebben?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Subforum Wetenschappelijke Integriteit?

Och, het is een paar keer in het nieuws geweest en er is inderdaad naar aanleiding daarvan een handjevol topics over geweest. Meer dan 5 zijn dat er niet geweest, dus n.m.m. geen eigen forum waard. Dan is het relevanter om een subforum te openen over de stelling van Pythagoras, want die zien we veel vaker voorbij komen. ;)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 10.561

Re: Subforum Wetenschappelijke Integriteit?

Het aantal discussies en topics erover rechtvaardigt geen eigen subforum. Maar ik denk wel dat het goed is als we aangeven waar dergelijke discussies kunnen plaatsvinden. Het café lijkt me wat informeel voor dergelijke zaken?


Misschien is het goed om een "algemeen" subforum te hebben, voor dit soort zaken, discussies over wetenschappelijke aangelegenheden in zijn algemeenheid. Bijvoorbeeld ook over subsidies (en subsidiebeleid), langstudeerboetes, open access, noem maar op.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Subforum Wetenschappelijke Integriteit?

Het gevoel wat ik er dan weer bij heb is dat het vaak wel onder bijvoorbeeld rechtswetenschappen, politiek of economie valt. Je gaat dan eigenlijk een soort 'samenraapforum' maken waar je eigenlijk veel overlap creëert met andere forums.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer