Springen naar inhoud

R en R\{0}

• Log in om te kunnen reageren

Tempus

Tempus

• >250 berichten
  • 340 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 augustus 2012 - 11:49

Ik moet laten zien dat LaTeX en LaTeX elementair equivalent en niet isomorf zijn. Naar de isomorfie heb ik nog niet gekeken, want ik kom er niet uit hoe je laat zien dat de structuren elementair equivalent zijn. Als hint is er gegeven dat volgens de Löwenheim-Skolem-stelling er twee aftelbare structuren zo dat de een elementair equivalent is met LaTeX en de ander met LaTeX . Het lijkt me dat je wil laten zien dat deze twee aftelbare structuren elementair equivalent zijn, aangezien hieruit dan volgt dat LaTeX en LaTeX dat ook zijn. Ik weet alleen niet hoe ik dit moet bewijzen.

Veranderd door Tempus, 18 augustus 2012 - 11:53

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 21 augustus 2012 - 09:00

Helaas kan ik niet echt van hulp zijn bij het elementair equivalent zijn, maar indien nodig wel bij het isomorf zijn... Het klinkt (vrij) logisch, maar ik ben niet voldoende thuis in dat gedeelte.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Tempus

Tempus

• >250 berichten
  • 340 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 augustus 2012 - 14:03

Bedankt voor de reactie, isomorfie bewijzen zou wel moeten lukken. ik heb antwoord inmiddels van de docent te horen gekregen en ik denk dat je het inderdaad niet het kunnen weten als je niet thuis bent in de stof.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 28 augustus 2012 - 15:54

Voor de interesse: kun je een schets van de aanpak/het bewijs geven?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Tempus

Tempus

• >250 berichten
  • 340 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 september 2012 - 23:25

Het draait om een stelling waar het antwoord bijna direct uit volgt. Dat is de stelling dat elke aftelbare structuur die strikt, totaal geordend en dicht is en ook geen eindpunten heeft, isomorf (en dus ook elementair equivalent) is met LaTeX . Toepassen van de Löwenheim-Skolem-stelling op de twee gegeven structuren geeft je dan de oplossing.

Veranderd door Tempus, 04 september 2012 - 23:25

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures