Buitentemperatuur

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 28

Buitentemperatuur

Ik begon me af te vragen wat er precies invloed heeft op hoe warm het wordt. Ik weet dat het in de winter kouder is doordat de zonnestralen schuiner op de aarde vallen dan in de zomer, maar zoals nu in dit hele warme weekend denk ik dat er nog wel meer mee zal spelen. Hoe komt het dat het nu zo warm is terwijl het enkele dagen hiervoor een stuk koeler was maar er toen ook een blauwe lucht, geen wolken, etc. was. Voor mijn ogen lijkt alles hetzelfde als die andere dagen, maar de termometer zegt dat het nu veel warmer is, wat zorgt er dan nog meer voor dat de temperatuur hoger of lager is?

ik heb al een beetje op internet gezocht, maar ik kan niets vinden (ik zoek waarschijnlijk niet goed of ben gewoon blind)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Buitentemperatuur

Kun je van die koelere en deze warmere dagen de windrichtingen vergelijken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: Buitentemperatuur

Heeft te maken met posities van hoge- en lagedrukgebieden, windrichting en de positie van de jet stream
Hydrogen economy is a Hype.

Berichten: 28

Re: Buitentemperatuur

Windrichting zou ik niet weten, mijn geheugen komt erg overeen met dat van een goudvis, sorry

komen hoge en lagedrukgebieden niet door de temperaturen? (dacht ik altijd, is domme vraag zeker)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Buitentemperatuur

Hoe dan ook, het is nu zondag, 35 buiten, met een zo-wind.

Op ditzelfde moment meldt het KNMI in haar weerbulletin:

Maandag overdag is er af en toe zon en omdat de wind van zee waait wordt het niet meer zo extreem warm.


Dus dat is één punt van invloed.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer