Halloween

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Halloween

Goedenmorgen,

Ik weet niet of ik hier echt goed zit maar jullie zullen er vast meer van weten dan ik.

Wij gaan met halloween een spookkasteel maken met ook een Schavot waar ieder op de foto kan .

Nu willen wij ook graag een ouderwetse fotograaf erbij zetten en het liefst Met zo,n plankje op een stokje en een soort poeder erop vlammetje erbij of iets dergelijks dat er dan een flits ontstaat(kan het even niet anders uitleggen)

Nu mijn vraag op wat voor manier kan dat ik dat voor elkaar krijgen uiteraard moet het veilig zijn.

Alvast bedankt voor de moeite.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Halloween

Behalve als je het echt nept met een leuke flitslamp die je op een veilige manier verbergt, kun je deze originele methode niet toepassen. Zelfs de energie uit een fotoflitser kan gevaarlijk intens zijn en bijvoorbeeld plastic smelten bij herhaald snel achter elkaar afgaan.

De ouderwetse verbranding van magnesium is bijzonder gevaarlijk in een spelsetting. Bovendien kon dat vroeger alleen worden gebruikt omdat de belichtingstijd van foto's zo lang was: die verbranding is heel fel, maar niet zo snel als je misschien denkt!

Reageer