Bankgiroloterij gratis geld?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 398

Bankgiroloterij gratis geld?

Ik kreeg vandaag reclame van de Bankgiroloterij. Er stond op dat als ik lid zou worden met minstens 1 lot voor minstens 1 trekking, dat ik dan een kluis kon openen, waar minstens 15 euro in zit.

1 Lot kost 9,75 per trekking.

Toen werd het spannend, want dat lijkt in eerste instantie op gratis geld, maar waar zit de catch?

Achterop de brief de voorwaarden gelezen: 'je kan op elk moment opzeggen'. OK!

Toen toch maar even op de site gekeken bij de uitgebreidere voorwaarden, want ik geloofde niet dat het echt zo kon zijn. En wat zie ik daar:

De opzegtermijn bedraagt een maand.

Oke. Dus je kan elk moment opzeggen, maar dan wordt het wel pas een maand later doorgevoerd? Dat vind ik echt behoorlijk misleidend, maar schijnbaar mogen ze het gewoon zo verwoorden.

Bij het opzegformulier moet je aanvinken:

Omdat ik een of meerdere loten heb opgezegd, kan ik vanaf het moment dat de opzegging is doorgevoerd geen prijzen en eindcijferprijzen meer winnen die op deze lotnummers vallen. De eindcijferprijzen betreffen altijd de laatste cijfers van het rekeningnummer. Het volggetal bij meerdere loten -01, -02, etc. is hierbij niet van belang

Als ik nog kans wil maken met het eerste lot, moet ik dus pas opzeggen nadat de trekking is geweest. Maar ja, dan zit ik met die opzegtermijn van een maand, en naaien ze mij dus nog dat tweede lot aan! waar ik wel voor mag betalen, maar dus geen winkans meer op heb!

Maar, als ik de winkans van dat eerste lot gewoon opgeef, door meteen op te zeggen, dan krijg ik wel de inhoud van de kluis (minsten 15 euro) voor 9,75 en dan heb ik dus toch die 5,25 gratis? Ik heb het nu vrij grondig onderzocht en toch durf ik het haast niet te doen omdat hier ook wel weer haken en ogen aan zullen zitten.

Graag commentaar!

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Bankgiroloterij gratis geld?

Plus 7 euro 50 voor het verzenden van een aangetekende brief.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 398

Re: Bankgiroloterij gratis geld?

Opzeggen kan gewoon via de website hoor, dus dat lijkt me niet nodig?

Re: Bankgiroloterij gratis geld?

En wat heeft dit met wetenschap te maken?

Re: Bankgiroloterij gratis geld?

eezacque schreef: wo 22 aug 2012, 21:58
En wat heeft dit met wetenschap te maken?


Met economie in elk geval wel...

Berichten: 398

Re: Bankgiroloterij gratis geld?

Niks daarom staat het ook in het cafe...

edit: Economie misschien een heel klein beetje, maar dan eerder nog taal denk ik ;)

De kunst van het misleidend verwoorden

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Bankgiroloterij gratis geld?

Olezgus schreef: wo 22 aug 2012, 20:39
Opzeggen kan gewoon via de website hoor, dus dat lijkt me niet nodig?
En welke garantie heb jij dan, dat je abonnement ook direct wordt opgezegd?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Re: Bankgiroloterij gratis geld?

Olezgus schreef: wo 22 aug 2012, 22:05
edit: Economie misschien een heel klein beetje, maar dan eerder nog taal denk ik ;)

De kunst van het misleidend verwoorden


Wie zegt dat het er in de economie altijd fatsoenlijk aan toe gaat? Hier zal vast een soort van berekening/inschatting aan ten grondslag liggen op grond waarvan de Bankgiroloterij denkt dat men er meestal met voordeel mee weg komt.

Berichten: 398

Re: Bankgiroloterij gratis geld?

En welke garantie heb jij dan, dat je abonnement ook direct wordt opgezegd?
Geen denk ik.. maar het lijkt mij ook niet dat zij zolang mogen rekken als dat hen goed uitkomt toch?
Hier zal vast een soort van berekening/inschatting aan ten grondslag liggen op grond waarvan de Bankgiroloterij denkt dat men er meestal met voordeel mee weg komt.
Dat ze er flink aan rekenen geloof ik meteen. Maar ik dacht eigenlijk dat ik iets over het hoofd zag waardoor het gewoon niet kon wat ik zei...

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: Bankgiroloterij gratis geld?

Zullen we het nu weer over wetenschap gaan hebben?
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 12.262

Re: Bankgiroloterij gratis geld?

Het heeft wel degelijk met rechtswetenschappen te maken ljkt me.

Er staat me bij dat een paar maanden geleden een aantal mensen met succes een beloofde prijs geclaimed hebben van de postcodeloterij omdat hun reclamemateriaal misleidend was. Ik neem aan dat het hoger beroep hierin nog wel loopt, maar het toont toch aan dat je best recht kunt hebben op 'gratis geld' als men bewust een verkeerde voorstellig van zaken probeert te geven.
Victory through technology

Reageer