[biologie] Praktische opdracht profielwerkstuk revalidatie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 346

Praktische opdracht profielwerkstuk revalidatie

Ik moet dit jaar een profiel werkstuk maken, ik doe het over hoe je het revalidatieproces kunt verbeteren. Je moet verschillende deelvragen gebruiken, waarvan je er 1 moet kunnen gebruiken voor een praktisch onderzoek, alleen vindt ik het erg lastig om een praktisch onderzoek hierbij te bedenken.

Ik zat te denken, misschien bij de LO lessen wat leerlingen wat opdrachten laten doen, maar het moet natuurlijk ook wel weer betrekking hebben op revalidatie, dus dat gaat hier ook erg moeilijk bij. Daarom hoop ik dat iemand een tip heeft, in welke richting ik misschien kan gaan zoeken voor mijn praktische opdracht.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Praktische opdracht profielwerkstuk revalidatie

Opmerking moderator

Iemand die hier een handje kan toesteken?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.146

Re: Praktische opdracht profielwerkstuk revalidatie

Een praktische opdracht bij een onderzoek als revalidatie vind ik heel moeilijk. Je kan toch moeilijk gaan testen op mensen die in revalidatie zijn. Misschien zou je een kijkje kunnen gaan nemen in een revalidatiecentrum. Maar zelf gaan experimenteren met proeven omtrent revalidatie lijkt me in elk geval niet aangewezen.

Je kan mensen die last hebben van gewrichtsproblemen of een bepaalde spierzwakte in het water sturen. Daar zullen ze minder last hebben en gelijk een grotere bewegingsuitslag. Zoiets is niks nieuw, bovendien moet je ook al het "geluk" hebben zo'n personen in je nabijheid te hebben. Vergelijk pijn en bewegingsuitslag op land en in het water en je hebt jezelf wat resultaten op papier.

Leg het probleem eventueel eens voor aan je leerkracht. Die zal misschien ook inzien dat een opdracht in jouw onderzoek moeilijk is en je wat tips geven.
A word of encouragement during a failure is worth more than an hour of praise after success.

I hear, I know. I see, I remember. I do, I understand -Confucius-

Gebruikersavatar
Berichten: 346

Re: Praktische opdracht profielwerkstuk revalidatie

Bedankt voor je reactie! Jaa ik vind het ook erg lastig, ik heb vorig jaar voor stage al meegelopen bij een revalidatiecentrum en daarvan dus ook al heel veel gezien. Maar het is erg lastig een goede onderzoeksvraag op te stellen, want er is weinig te onderzoeken. Ik zat ook te denken aan verschillende revaliderende mensen interviewen en dan daar een conclusie uit trekken, bijvoorbeeld wat een revalidatie psychisch met de mens doet...

Maar ik zal zeker even met mijn docent gaan overleggen.

Reageer