Springen naar inhoud

Electrische vonken laten overspringen

• Log in om te kunnen reageren

Palloquin

Palloquin

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 augustus 2012 - 12:57

Ik ben aan het kijken of er een ( veilige ) manier is om electrische vonken te laten overspringen tussen mijn handpalmen... Ik denk aan het combineren van iets van der graafgenerator achtigs met dikke rubber handschoenen...

Zou dit kunnen? Of wil ik iets dat gewoon veel te gevaarlijk of lastig is...

Graag uw ideeŽn!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44879 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 augustus 2012 - 16:44

Alles kan.

Uit een vliegtuig springen kan, mits je zorgt voor een betrouwbare parachute waarvan je bovendien de handleiding kent.

Het feit dat je hier de vraag stelt betekent dat je niet alle mogelijk optredende problemen overziet.
Degene die je hier op dit forum wat tips gaat geven heeft ook geen inzicht in hoe jij die tips interpreteert en ten uitvoer legt. En wat mensen allemaal kunnen verzinnen, daar zijn geen handleidingen of lijstjes met do's en don'ts voor te schrijven. Vraag dat maar aan de fabrikant van magnetrons die in de USA een rechtszaak aan zijn broek kreeg omdat een klant haar kat in de magnetron gedroogd had..... :shock:

Verder, bij beeldschermcommunicatie treden allerlei misverstanden op.

Vraag is dus of het wel verstandig is om je hier tips te geven, of, vanuit jouw oogpunt, of het wel verstandig is om in te gaan op de tips die je hier of elders op internet zou kunnen krijgen.

Voor parachutespringen ga je vast ook geen internetcursusje volgen.....

Twee tips alvast die ik wel durf geven als je wat van plan bent:

1) gebruik geen Van De Graaffgenerator om mee te beginnen, maar een kleine Wimshurstmachine. Heb je alvast met een geringere hoeveelheid lading te maken en dus met een geringer gevaar. (Ook een Van De Graaff generator is onder normale omstandigheden , gezien de geringere te bereiken stroomsterktes, nauwelijks echt gevaarlijk te noemen, maar ja, wat zijn "normale omstandigheden" ? )

2) zorg voor toeschouwers (dan is er altijd iemand die 112 kan bellen als het misgaat), maar houd die ook op afstand, zodat die toeschouwers geen gevaar lopen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures