Leuke raadsels

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 159

Leuke raadsels

Ik en mijn vriend komen zeer goed overeen met ons leerkracht aardrijkskunde, en gaan praktisch elke dag na school naar hem toe.

Meestal praten we dan over raadsels en weetjes, en nu ben ik aan het zoeken naar leuke / grappige en of moeilijke al dan niet wiskundige raadsels.

Ik weet dat het grote raadseltopic bestaat, maar het is vrij moeilijk om dat helemaal door te kijken...

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Leuke raadsels

the4dimensions schreef: wo 29 aug 2012, 22:05
Ik weet dat het grote raadseltopic bestaat, maar het is vrij moeilijk om dat helemaal door te kijken...
Wat is het probleem dat dat zo moeilijk maakt?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 159

Re: Leuke raadsels

Jan van de Velde schreef: wo 29 aug 2012, 23:29
Wat is het probleem dat dat zo moeilijk maakt?
Ik vind het vrij onduidelijk.

Sommige raadsels zijn maar half opgelost en toch beginnen ze al met een nieuwe, er wordt meer gediscussieerd dan antwoorden geven, etc...

Ik heb er wel een paar vragen kunnen uitplukken. Tot nu toe heb ik deze:

1) Wat is er het grootst/meest:

- Gehele getallen

- Even getallen

2) Er was eens een zak vol met balletjes; 10 rode en 10 blauwe.

Je neemt 2 ballen achter elkaar uit de zak. Wat is de kans dat dit 2

blauwe zijn?

3) Ik heb 4 kisten die elk op slot zijn en ik heb de 4 bijhorende sleutels. Je weet niet welke sleutel bij welk slot hoort.

Hoeveel keer moet je minimaal proberen om zeker te zijn welke sleutel bij welk slot past?

Je ziet, niet te technische vragen, maar liefst vragen met een verrassende oplossing.

Reageer