Springen naar inhoud

Waarom heeft de 7e complete schil 98 elektronen?

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

*_gast_Stardrive_*

• Gast

Geplaatst op 29 augustus 2012 - 21:18

Het aantal elektronen in de 1e t/m 6e schil (2,8,18,32,50,72) is eenvoudig af te leiden, echter bij de 7e schil kom ik uit op 96 tot 102...schillen.jpg

Mijn methode van afleiden is te zien op Youtube account "Nomasain" video SDR59. (hoop dat deze verwijzing mag van de moderatoren; mijn methode moeilijk om te zetten in woorden...)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ZVdP

ZVdP

• >1k berichten
  • 2097 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 augustus 2012 - 22:19

Stardrive/Vedoder is hier al eens gepasseerd, zonder succes, gezien het gebrek aan een wetenchappelijke ingesteldheid. Idem voor de aangehaalde youtube video. Ik denk niet dat iemand hier daar zinnige commentaar op kan leveren.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower
Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

*_gast_Stardrive_*

• Gast

Geplaatst op 29 augustus 2012 - 23:53

We zullen zien. In de tussentijd is er heel wat gebeurt:
Ik heb inmiddels modellen van atomen waarbij het aantal nucleonen in iedere complete schil overeenkomt met het atomair gewicht. Gewoon een kwestie van het aantal wattenstaafjes tellen dat nodig is om de voorgaande schil af te schermen. Ook het aantal protonen per schil en zelfs fysische eigenschappen komen overeen met de gegevens uit het Periodiek Systeem.
De waarschijnlijkheid dat mijn model correct is, is daarmee zelfs veel groter dan de waarschijnlijkheid die CERN koppelt aan het Higgs deeltje.
Los van de achterliggende Stardrive theorie, als je tijd en interesse hebt kan ik het persoonlijk uit komen leggen, en ik garandeer dat je op z'n minst kan overtuigen van mijn atoommodel. Heb je zelf kennis van deeltjesfysica?

physicalattraction

physicalattraction

• >1k berichten
  • 3104 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 30 augustus 2012 - 07:59

De waarschijnlijkheid dat mijn model correct is, is daarmee zelfs veel groter dan de waarschijnlijkheid die CERN koppelt aan het Higgs deeltje.

Hoe groot is jouw waarschijnljikheid dan en hoe heb je dat bepaald?

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2446 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 augustus 2012 - 09:15

het aantal elektronen in de LaTeX de schil is eenvoudig af te leiden uit LaTeX zoals kan worden afgeleid uit de Schrödingervergelijking van een waterstofachtig atoom. Werkt voor alle LaTeX .

Geen idee wat wattenstaafjes daarmee te maken hebben.

Veranderd door Typhoner, 30 augustus 2012 - 09:16

This is weird as hell. I approve.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8937 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 augustus 2012 - 10:25

[mod]Met andere woorden: Allemaal dikke zwetskoek van de TS. Dit topic gaat op slot.[/mod]

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures