Springen naar inhoud

Ovulatie

• Log in om te kunnen reageren

wetenschappers

wetenschappers

• >100 berichten
  • 142 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 augustus 2012 - 19:50

Bij de ovulatie wordt ... geproduceerd waarbij de ... gestimuleerd wordt om de/het ... af te geven:

A. LH / Graafse follikel / Oocyt

B. LH / Primaire follykel / Oocyt

C. FSH / Graafse follikel / Oocyt

D. LH / Graafse follikel / Gele lichaam

Mijn antwoord is D want LH zorgt toch voor het instand houden van het geel lichaam. Ik denk dat de rest niet kan omdat een oocyt een onbevrucht eicel is en die wordt niet afgegeven. die is er zelfs al voordat de ovulatie plaats vindt.

Is mijn redenering en antwoord juist?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

anusthesist

anusthesist

• >5k berichten
  • 5822 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 september 2012 - 14:03

Een topic bumpen na 2 uur getuigt van weinig geduld en is bovendien tegen onze regels.

Nee, het antwoord is niet juist. Een oöcyt is de eicel. Deze wordt afgegeven tijdens de ovulatie (het oöcyt-cumuluscomplex). Het corpus luteum is het gevolg van deze expulsie of eisprong. De crux ligt hem dus in de formulering: 'gestimuleerd om af te geven'.

Het antwoord is dus A.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Mako

Mako

• >1k berichten
  • 1146 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 september 2012 - 15:08

Ik denk dat de rest niet kan omdat een oocyt een onbevrucht eicel is en die wordt niet afgegeven. die is er zelfs al voordat de ovulatie plaats vindt.

Deze redenering is inderdaad fout. Het oöcyt wordt wel degelijk afgegeven tijdens de ovulatie zoals anusthesist hierboven al beschreef. Op dat moment is de eicel inderdaad nog onbevrucht, maar zelfs een onbevruchte eicel dient de eierstok te verlaten. Hoe kan je anders ooit tot bevruchting komen?!
A word of encouragement during a failure is worth more than an hour of praise after success.
I hear, I know. I see, I remember. I do, I understand -Confucius-

Also tagged with one or more of these keywords: biologie

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures