Springen naar inhoud

Vonden er in WO II geheime naturalisaties plaats van joodse baby's ?

• Log in om te kunnen reageren

Gelukkoos

Gelukkoos

• >250 berichten
  • 443 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 september 2012 - 09:55

Ik heb op Wikipedia.nl , bij "Adoptie in Nederland" het stukje gelezen "Joodse pleegkinderen".
Mijn vraag is of er in België en/of Nederland stiekem joodse baby's werden geschoken en even later als Nederlandse en/of Belgische boorling op het gemeentehuis werden ingesschreven.
Zo ja, dan zijn er nu senioren die nu jood zijn en het zelf niet weten; dit als hun pleegouders hebben volhard, om dit geheim te houden, en geen gedoe te krijgen.

Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2446 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 september 2012 - 14:19

Zo ja, dan zijn er nu senioren die nu jood zijn en het zelf niet weten

Nee, als je Jood bent, weet je dat zelf wel. Het punt is natuurlijk dat - los van allerlei "volksargumenten' - "Joodse kinderen" niet bestaan, net zoals "Christelijke kinderen", "Moslimkinderen", etc.

Ik denk dat belangrijker is dat, mochten deze mensen er zijn (waarschijnlijk wel), ze hun biologische ouders niet hebben gekend.

Oh, graag ook een bron van waar je dat gelezen hebt.
This is weird as hell. I approve.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 06 september 2012 - 14:28

Oh, graag ook een bron van waar je dat gelezen hebt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Adoptie_in_Nederland#Joodse_pleegkinderen
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gelukkoos

Gelukkoos

• >250 berichten
  • 443 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 september 2012 - 17:07

Mijn vader zaliger en mijn moeder nu hebben bijde een geboortedatum in de oorlog.
Een hele tijd terug beweerde m'n moeder in een rare bui dat ze als joodse baby geschonken was aan haar belgische ouders.
Ik heb daar verder niet verder over gesproken omdat ze het zelf niet zeker wist.
Ik kan hier zo snel geen bron over aanhalen maar uit vertelsels weet ik dat een babywissel vroeger in het geheim van de ene ouder naar de andere, "soms" voorkwam.
En dat dit nooit gezegd wordt door de ouders en grootouders om geen gedoe te krijgen.
Een DNA-onderzoek geeft natuurlijk uitsluisel. Maar dit geeft misschien soms wat heibel.
Verder weet ik ook dat Joden iets in hun DNA hebben wat kenmerkend voor hun is. Wat dat juist is dat ben ik vergeten (dit is iets voor het forum geneeskunde).

Veranderd door Gelukkoos, 06 september 2012 - 17:09

Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie

Rhiannon

Rhiannon

• >1k berichten
  • 2754 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 september 2012 - 20:29

Ik vermoed dat je doelt op hetzij onderzoek dat is gedaan naar de mannen van de Lemba-stam in Zimbabwe. Een deel van de Lemba-mannen blijkt hetzelfde Y-chromosoom te hebben als veel - maar niet alle - Joodse kohaniem, de nazaten van de priesters; hetzij het voorkomen van een unieke mutatie in het dna, het BRCA1-gen, beter bekend als de 'asjkenazische mutatie', die wordt gevonden bij Joden van asjkenazische afkomst, maar ook bij een indianenstam in Colorado. Bij deze stam was dit terug te voeren op één gemeenschappelijke voorouder, een Jood die zeshonderd jaar geleden, in de tijd van Columbus vanuit Europa naar Zuid-Amerika emigreerde.

De Joden zelf beschouwen hun Joods-zijn niet vanuit DNA. Men is Jood door geboorte, maar ook doordat men zelf, of een van de voorouders, besluit zich als een Jood te gaan gedragen. Iemand kan daarom wat betreft z’n DNA afkomstig zijn van vele generaties Groenlandse Inuït, en tegelijkertijd een Jood. DNA is uiteindelijk geen criterium.
Hoe minder kennis, des te onwrikbaarder het oordeel.

Gelukkoos

Gelukkoos

• >250 berichten
  • 443 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 september 2012 - 09:39

Het is de ziekte van Crohn. En dan nog maar in een beperkte groep. Zie :
http://www.nu.nl/gez...-van-crohn.html

Veranderd door Gelukkoos, 07 september 2012 - 09:40

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures