[overig] hulp bij oc

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 25

hulp bij oc

Hallo iedereen. Dit jaar moet ik een Oc maken, het is mijn eerste keer. En ik wil graag een paar adviezen, ik weet nog niet waarover ik het zal hebben, maar het moet iets met wetenschap te maken hebben. En ik weet ook niet hoe ik daaraan moet beginnen en hoe ik te werk moet gaan. Kunnen jullie me helpen a.u.b?

dank u

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: hulp bij oc

Allereerst: geen paniek, je leerkrachten zullen je wel uitleg geven over wat er precies verwacht wordt.

Om te beginnen moet je uitzoeken voor welk vak je het wil doen: wiskunde, fysica, chemie, biologie?

Dan ga je naar de leerkracht van dat vak, die heeft mogelijk al een aantal onderwerpen waaruit je kan kiezen. Anders kan je naar eigen ideeën zoeken en die voorstellen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: hulp bij oc

Vergeef me de vraag, maar wat is een "Oc" ?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: hulp bij oc

Dat is het Belgische equivalent van jullie PWS, bij ons heet het 'onderzoekscompetentie'.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: hulp bij oc

ProfielWerkStuk ;)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: hulp bij oc

Ah, tot heden was ik hier alleen nog de term GIP tegengekomen als tegenhanger van dat Nederlandse PWS.

En inderdaad, de eisen waaraan je moet voldoen (laten we zeggen, de "spelregels") om van een geslaagd Oc te kunnen spreken zullen vooraf door je docent duidelijk gemaakt moeten worden. Bestaan daar in Vlaanderen ook nationale voorschriften voor?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 25

Re: hulp bij oc

Ik denk dat ik iets met biologie ga doen. Iets over de mensen, zal het goed zijn voor een OC? Maar ik weet het onderwerp nog niet.

Reageer