[wiskunde] GiP: Berekeningen voor nanobuisjes & toepassingen?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 18

GiP: Berekeningen voor nanobuisjes & toepassingen?

In het 6de jaar industriele wetenschappen moet ik een geïntegreerde proef (GiP) maken. Ik ga het waarschijnlijk hebben over carbon nanotubes en allerlij (toekomstige) toepassingen ervan. Omdat ik 8 uur wiskunde per week heb moet ik in mijn GiP ook een heleboel wiskunde werwerken (krachtberekeningen, iets i.v.m. elektriciteit, elasticiteit,...). Om die reden ben ik dan ook van mijn vorig onderwerp, 3D scanners, afgestapt omdat ik er niet genoeg wiskunde over vond. Voor ik dit tweede onderwerp aan mijn leerkrachten voorstel zou ik wel willen weten of ik hier echt 40 à 50 pagina's over kan vertellen en of ik hier en daar wat kan berekenen. Kan iemand mij verderhelpen?

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: GiP: Berekeningen voor nanobuisjes & toepassingen?

Opmerking moderator

Iemand die hier een handje kan toesteken?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 264

Re: GiP: Berekeningen voor nanobuisjes & toepassingen?

In 3D scanners zit een heleboel wiskunde hoor!

Je moet maar eens zoeken naar tomografie of iets dergelijks met een term als: Fourier analysis/transform

http://en.wikipedia.org/wiki/Tomographic_reconstruction.

Ik weet niet hoeveel tijd je aan dit project wilt besteden, maar hier heb je in elk geval je handen aan vol.

Hoe ben je terecht gekomen bij koolstofnanobuisjes? Ik denk dat het lastiger is hierover leuke wiskunde te vinden dan iets met imaging. Alhoewel, je kunt misschien kijken naar waarom bepaalde structuren zo sterk zijn. Of misschien de trilling/golfeigenschappen van zulke buisjes onderzoeken.

Reageer