[enquête] Test je muziekkennis!

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Berichten: 1

[enquête] Test je muziekkennis!

Via dit bericht wil ik jullie graag uitnodigen voor deelname aan de volgende enquête:

Titel: Test je muziekkennis!

Aanleiding van de enquête: Masterscriptie van communicatiewetenschap

Doelgroep: Nederlandse MBO, HBO, WO studenten

Verwachte tijdsduur voor invullen: 20 minuten

Sluitingsdatum voor deze enquête: 30-10-2012

Wanneer worden de resultaten verwacht: 30-01-2013

Link weggehaald - Raspoetin

Toelichting

Dit is een enquete ten behoeve van mijn afstudeeronderzoek naar de muziekkennis van studenten in Nederland, voor de opleiding communicatiewetenschap.

Berichten: 373

Re: [enquête] Test je muziekkennis!

Ik was van plan dit te gaan invullen maar ben gestopt bij de vraag "Onder welk genre van 'Elektronische muziek' valt deze sample?" omdat de antwoorden mij niets zeggen en de antwoordmogelijkheid "geen idee" ontbrak. Op die manier is voor die vraag geen enkel antwoord representatief voor mijn "muziekkennis". Anders gezegd - deze vraag veronderstelt muziekkennis - wat ik raar vind in een onderzoek ernaar.

Bovendien blijkt deze enquête een vorm van muziekkennis te willen onderzoeken waar ik niet over kan meepraten. Voor mij omvat "muziekkennis" zaken als intervallen, toonladders, ritmes, akkoordenschema's, boventonen, ... De vraag welk "genre" iets is vind ik geen muziekkennis, maar eerder "mediakennis".

Berichten: 460

Re: [enquête] Test je muziekkennis!

Ik ben afgehaakt met invullen bij de eerste vragen. Alle vragen over werk/opleiding/muziekkeuze van mijn ouders zou ik niet eens weten. Geen muziek/niets specifieks luisteren is sowieso geen optie.

En pas je verwachte invulduur van 20 minuten ook aan, alleen de fragmenten alleen al nemen meer tijd in beslag.

Berichten: 289

Re: [enquête] Test je muziekkennis!

Ik ben bij de allereerste vraag al vastgelopen. Blijkbaar zoek je alleen Nederlandse MBO, HBO, WO studenten van 28 of jonger.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: [enquête] Test je muziekkennis!

Allez, ik heb je onderzoek afgewerkt. (Al ben ik een Vlaming en zullen mijn antwoorden op vele van de onderwijsvragen op niet veel slaan, geen idee wat WO of VBO is)

Ook vind ik het enerzijds vreemd dat je pretendeert dat er een goed en fout antwoord is, maar anderzijds rare keuzemogelijkheden aanbiedt. Rap of Hiphop?
http://nl.wikipedia....p_(muziekstijl) schreef:Rap is één van de hoofdelementen van de hiphop- en reggaecultuur,
Latin of Wereldmuziek of Volksmuziek? Typisch wordt de eerste ook als deel van wereldmuziek beschouwd en is de laatste een synoniem voor Wereldmuziek.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: [enquête] Test je muziekkennis!

Sorry, maar die eerste vragen zijn inderdaad belachelijk. Ik zou absoluut niet weten aan hoeveel mensen ik later leiding wil geven, en de vraag hoeveel 'echte vrienden' ik heb kan ik al helemaal geen zinnig antwoord op verzinnen.

Jammer, ik was wel benieuwd naar de muziek-vragen, maar had geen zin om eerst al die andere vragen te gaan beantwoorden, dus ben afgehaakt.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: [enquête] Test je muziekkennis!

Math-E-Mad-X schreef: di 25 sep 2012, 11:54
Jammer, ik was wel benieuwd naar de muziek-vragen, maar had geen zin om eerst al die andere vragen te gaan beantwoorden, dus ben afgehaakt.


Hier hetzelfde.
This is weird as hell. I approve.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: [enquête] Test je muziekkennis!

Opmerking moderator

De enquêtes die op wetenschapsforum worden geplaatst, worden vooraf beoordeeld door het moderatorteam. Zoals uit de reacties hierboven blijkt, mag het duidelijk zijn dat onze beoordeling in dit specifieke geval niet overeenkomt met de beleving van onze forumgebruikers. Na de enquête nogmaals tegen het licht te houden (met de bovenstaande commentaren in het achterhoofd) is dan ook besloten om de plaatsing van de enquête in te trekken.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gesloten