Forum heel traag

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Forum heel traag

Het forum is vandaag verschrikkelijk traag. Soms gaat het enkele topics lang goed, maar heb nu al een paar keer gehad dat ik tijdens het openen van een topic tussendoor maar even naar de WC ben gegaan of mijn hotmail kon openen, lezen en beantwoorden. Het ligt dus niet aan mijn verbinding of mijn computer, want dan zou hotmail ook langzaam zijn.


Het is de eerste keer dat ik dit merk hier. Misschien is de server een beetje aan het vollopen?


Voor de volledigheid: het gaat om 26 december, zeg maar tussen 10 en 12.


EDIT: Bij het posten van dit bericht kreeg ook foutmeldingen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Forum heel traag

Het forum is al een drietal dagen ontzettend traag.

Het posten duurt bij mij bijvoorbeeld drie minuten en de kans op een time-out is vrij groot.

Natuurlijk is de vraag of het aan het forumserver ligt of aan de eigen providerverbinding (Telenet).


Het zijn nu eenmaal feestdagen, kindjes thuis: kindjes surfen nu ook overdag..etc: overbelasting eigen netwerk
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Forum heel traag

Ik heb geen enkel problemen met de snelheid van het forum.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Forum heel traag

Ik heb het af en toe.

Berichten: 236

Re: Forum heel traag

Ik had het net ook, maar nu het rustiger is, heb ik er geen last meer van.

Het lijkt me aan het aantal participanten te liggen, maar als ik dan naar het record kijk, dan vraag ik me af hoe dat ooit tot stand heeft kunnen komen (op 10 december).


Pieter

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Forum heel traag

Ik heb ook telenet, en in de loop van deze week heb ik al vaak last gehad van lag-momenten, het is niet constant maar wel vrij enerverend. Daarom hebben we ook even naar telenet gebeld en m'n zegt daar dat er last is van een kleine overbelasting ... (dus als de server ook een telenet verbinding heeft dan is de kans groot dat deze er ook last van heeft, en btw, ik dacht dat je op een telenet abonnement geen server mocht draaien :roll: ofwel hebben ze een speciaal abonnement)

Berichten: 198

Re: Forum heel traag

Dat vind ik ook!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Forum heel traag

Het is mij ook opgevallen.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Forum heel traag

Ik denk dat het echt aan de server van het forum ligt.

Andere websites worden als een beest binnengeladen.

Wetenschapsforum als een slakkengangetje.


Tot zover de vergelijkende studie
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Forum heel traag

ik heb deze ochtend een kwartier nodig gehad om de site te laden. toen hij eindelijk geladen was zag ik nergens een nieuw bericht. ik wou dit wel controleren of er nergens een nieuw bericht was, maar helaas duurde dit ook een kwartier dus had ik het maar opgegeven.

nu gaat het gelukkig weer stukken beter.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Forum heel traag

Het was mij ook opgevallen. Ik zal even de database optimaliseren, hopelijk haalt 't wat uit...


edit: done! laat even weten of jullie verschil merken!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Forum heel traag

Het loopt toch vlotter de laatste uurtjes ...

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Forum heel traag

Het is inderdaad een pak sneller terug.

Duurt bij mij ongeveer 5-6 seconde om te laden. (Telenet)
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Forum heel traag

buiten die ene ochtend die traag liep (zie eerder) loopt het bij mij weer evensnel als anders.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Forum heel traag

Loopt weer als een trein. Of beter gezegd: loopt goed :roll:


Heb alleen die dag last gehad, nu niet meer.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer