Springen naar inhoud

natte bol temperatuur berekenen

• Log in om te kunnen reageren

duxcar

duxcar

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 september 2012 - 12:49

Beste,
Ik ben momenteel bezig met het modelleren van een moullier diagram. Als de droge bol temperatuur en de RV bekend is wil ik graag berekenen wat bijvoorbeeld het dauwpunt is, de enthalpie, de dichtheid, of de natte bol temperatuur.

Bij het berekenen van de natte bol temperatuur loop ik echter vast. kan iemand mij daar verder mee helpen?

met vriendelijke groet,

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 25 september 2012 - 14:41

Bij het berekenen van de natte bol temperatuur loop ik echter vast. kan iemand mij daar verder mee helpen?

Wat in een Mollierdiagram de natte bol temperatuur genoemd wordt is eigenlijk de adiabatische verzadigingstemperatuur. Toevallig is die voor het systeem lucht/water vrijwel gelijk aan de natteboltemperatuur zoals men die meet met zo'n ronddraaiende natte thermometer.

Probeer dus eens om de adiabatische verzadigingstemperatuur (adiabatic saturation temperature) te berekenen. Google eventueel, en als je er niet zelf uitkomt dan horen we het wel.
Hydrogen economy is a Hype.

Also tagged with one or more of these keywords: natuurkunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures