Springen naar inhoud

Eczeem

• Log in om te kunnen reageren

Cura

Cura

• >1k berichten
  • 2956 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 28 september 2012 - 13:10

Tijdens een algemene voortgangstoets voor jaar 1 t/m 6 was een vraag:

Wat zijn twee essentiële kenmerken van eczeem?

A. Krabeffecten, jeuk.
B. Lichenificatie, krabeffecten.
C. Polymorfe efflorescenties, jeuk.
D. Schilfering, vesikels.

Ik koos voor optie D, aangezien ik bij eczeem denk aan schilfering, blaasjes en jeuk. Het juiste antwoord is C.

Jeuk stond helaas niet bij optie D. Maar wel bij optie A, net als 'krabeffecten', wat weer een logisch gevolg van eczeem is en een actie van de patiënt op de jeuk. Die vond ik dus niet passen.

De 'krabeffecten' stond ook bij optie B, net als 'lichenificatie', dat juist wel weer goed bij eczeem past als natuurlijk oorzaak. Opnieuw vanwege 'krabeffecten' heb ik niet gekozen voor deze optie.

Bij optie C staat 'jeuk' en 'polymorfe efflorescenties', van dat laatste was ik niet helemaal zeker wat het betekende maar ik begrijp (nu ik het opgezocht heb) eigenlijk nog niet echt waarom juist dit het goede antwoord is.

Wat ik voor mogelijk houdt, is dat antwoord D te specifiek voor een bepaald aantal typen eczeem is en antwoord C typerend is voor alle eczeemsoorten...maar zeker weten doe ik dat niet...hoe zit dit?
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

anusthesist

anusthesist

• >5k berichten
  • 5820 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 september 2012 - 19:33

Eczeem heeft meerdere uitingsvormen waardoor een vesiculeuze laesie te specifiek is. De bekendste vorm van eczeem is namelijk de erythematosquameuze vorm.

C is dus het veilige antwoord.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Cura

Cura

• >1k berichten
  • 2956 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 30 september 2012 - 18:17

Ok, duidelijk! :)
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures