Springen naar inhoud

Snelle vraag omtrent IQ testjes

• Log in om te kunnen reageren

Dieter777

Dieter777

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 september 2012 - 15:27

Hey even een vraagje een tijdje geleden had ik eens een IQ testje gedaan.nu op een bepaald moment kreeg ik enkele dobelstenen met verschillende hoeken en patroontjes op. het doel was die zijden zodanig te draaien (puzellen) zodat ze het voorbeeld patroontje matchten zoals bv een ruit.eerst waren er hulplijnen maar naarmaate de test vorderde werden de lijnen weg gelaten.Kan iemand me de naam van dat specefieke onderdeel geven.Ik vond dat deel uitermatend prikkelend en ik zou er graag met oefennen.

Dank bij voorbaad

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Henriette

Henriette

• >250 berichten
  • 579 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 oktober 2012 - 22:26

ja dit is subitem blokpatronen uit de WAIS of WISC-III-NL

Je kan niet oefenen met onderdelen uit intelligentie tests. Wat je zou kunnen doen is tangrammen oefenen of zo. Dat is een beetje vergelijkbaar principe.

Veranderd door Henriette, 13 oktober 2012 - 22:28

Bonum vinum laetificat cor hominis

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8797 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 oktober 2012 - 02:45

Waarom zou je er niet mee kunnen oefenen? Het enige dat je daarvoor nodig hebt is de feitelijke test, of iets zeer soortgelijks. Uiteraard doet men moeite om de vragen van iq tests geheim te houden, maar er lekken altijd wel opgaves uit die dan online weer terug te vinden zijn.

Oefening kan zeker je scores op de test verbeteren, al gaat je IQ in de zin van 'g' er natuurlijk niets op vooruit.

De vraag is wellicht of je moet gaan oefenen: als je een goede iq meting wilt bereiken vooral niet, maar als je bijv een bepaald minimum moet behalen om in aanmerking te komen voor een baan of iets dergelijks zou ik het niet nalaten... je goed voorbereiden op een taak in tenslotte ook een talent ;)
Victory through technology

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures