Groot idee om energie op te wekken, waar naartoe?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 2

Groot idee om energie op te wekken, waar naartoe?

Hallo,

Mijn grootvader heeft jarenlang al een idee in zijn hoofd om energie op te wekken.

Hij wil hier verder niks over kwijt aan mensen met weinig tot geen potentie om dit uit te werken. Het enige wat hij mij heeft vertelt om de grote van de operatie in te schatten is "er moet een complete scheepswerf aan te pas komen"

Nu ben ik op zoek naar een bedrijf/instantie/conceptontwikkelaar die zich daar goed over kan buigen, het kan beoordelen. en eventueel zelfs al een kleinschalig prototype kan opbouwen.

Waar moet ik mijn grootvader naartoe sturen? hij heeft verder geen kennis van internet o.i.d. Dus hij zal hiervoor iemand thuis willen ontvangen, na eventueel een telefoon gesprek.

Hij heeft hier niet het doel mee om rijk van te worden. Maar wil graag zijn concept delen met iemand, voordat hij komt te overlijden, hij zegt zelf ook al "voordat het zal werken, zal ik er niet meer zijn".

Waar o waar zal ik hem naartoe moeten sturen, of welke instantie/bedrijf etc. kan ik hiervoor contacteren?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Re: Groot idee om energie op te wekken, waar naartoe?

Je kan je grootvader in contact brengen met de Nederlandse Orde Van Uitvinders (NOVU).

In mijn ervaring is dit een sympathieke en professionele vereniging.

NOVU
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Berichten: 460

Re: Groot idee om energie op te wekken, waar naartoe?

Bedenk wel dat de energie uiteindelijk heel goedkoop geleverd moet worden. Als er een "complete scheepswerf" nodig is om het te bouwen moet het dus veel energie opwekken om uberhaupt rendabel te zijn.

Allereerst het idee eens goed op papier zetten, en dan eens een ingenieur/technoloog naar laten kijken of er uberhaupt iets haalbaars in zit.

Berichten: 2

Re: Groot idee om energie op te wekken, waar naartoe?

Je hebt wel gelijk!

Het enige probleem is, dat mijn grootvader niks op papier wil zetten, juist om te voorkomen dat het idee zo "weggekaapt" is. Daarom hoop ik via het NOVU zoals Confusie zei, verder te komen. Ik heb mij daar geregistreerd, maar wacht nog op goedkeuring van mijn registratie.

Het zou jammer zijn als een goed idee in zijn graf zou verdwijnen (zijn gezondheid is ooit beter geweest)!

Reageer