[biologie] histonen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 10

histonen

We nemen twee plasmiden, A en B. Aan plasmide A laten we histonen binden, aan plasmide B niet. We mengen beide plasmiden en voegen alle benodigde enzymen en nucleotiden toe om het DNA te repliceren en ook de helpereiwitten om histonen weer te laten binden.Waar bevinden zich de histonen na de replicatie?Answer





Alle histonen bevinden zich nu in oplossing (niet meer aan DNA gebonden)







De histonen zitten aan 50% van de A-plasmiden; aan de B-plasmiden zit niets







De histonen zitten aan 50% van de A-plasmiden en aan 50% van de B-plasmiden







De histonen zitten aan alle A-plasmiden; aan de B-plasmiden zit niets







De histonen zitten aan alle A-plasmiden en aan alle B-plasmiden



Wie kan het antwoord geven op deze vraag.

Al vast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: histonen

Opmerking moderator

We zijn geen antwoordenmachine. Wat denk je dus zelf?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 10

Re: histonen

Zelf denk ik dat het de op een na laatste is. B zal denk ik sowieso geen histonen krijgen omdat dit na de replicatie bij beide strengen gelijk is en aangezien deze het eerst niet bezat, zal het dit na de replicatie ook niet bezitten. A zal dan in dit geval voor en na de replicatie histonen moeten bevatten. Echter twijfel ik toch nog of het niet het tweede antwoord is. Het is me namelijk niet duidelijk of in het medium wel de juiste stoffen aanwezig zijn. Ik hoop dat het zo begrijpbaar is en dat iemand kan uitleggen waarom (ervan uitgaande dat het een van beide antwoorden is) het een van beide moet zijn.

Reageer