boeken

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 5

boeken

Ik ben een scholier (6VWO) en ik wou graag meer weten over druk en de dingen die daarbij horen. Dus ik vroeg me af of iemand nog een boek wist wat ik kan lezen. Het boek moet eigenlijk niet te makkelijk zijn, maar ook niet te moeilijk. :?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.096

Re: boeken

Met "druk en de dingen die daarbij horen" neem ik aan dat je thermodynamica bedoelt. Op de universiteit kregen we dit aanvankelijk uit het boek Physical Chemistry van Atkins. Het is weliswaar op universitair niveau geschreven, maar wel heel uitgebreid, dus als goede 6 VWO'er zou je dit ook moeten snappen. Bovendien heb je dan alvast een voorsprong volgend jaar. Voor goedkopere varianten raad ik tweedehands aan, daar moet je zelf even naar zoeken.

Gebruikersavatar
Berichten: 5

Re: boeken

Oké bedankt, zou de bibliotheek dit boek ook hebben?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: boeken

Dat hangt er vanaf welke bibliotheek je bedoelt. Maar de kans is natuurlijk groot dat het uitgeleend is.

Atkins is een heel bekend, en heel dik, boek over Fysische Chemie, maar thermodynamica is maar een klein deel daarvan. Wie echt geïnteresseert is in thermodynamica kan beter een echt thermodynamica boek ter hand nemen.

Wie krap bij kas zit raad ik aan om Schaum's Outline Of Theory And Problems Of Thermodynamics te kopen. Dit boek van Abbott en Van Ness (twee bekende namen in de thermo) bevat veel rekenvoorbeelden, uitgewerkte vraagstukken en vraagstukken waarvan alleen het antwoord gegeven is. Ook als je later op de uni een ander thermodynamicaboek gebruikt zal dit boek je daarnaast nog steeds van dienst zijn. Ik spreek uit ervaring want ik gebruik dit boek al vele jaren naast andere thermodynamicaboeken.

Voor slechts 16 euro heeft dit boek ongetwijfeld de beste kwaliteit/prijs-verhouding van alle thermodynamicaboeken die ik ken.
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Berichten: 5

Re: boeken

Oké bedankt ik zal eens gaan kijken

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: boeken

Op website bookboon.com kan men volledig legaal vele gratis boeken downloaden, ook 2 boeken over thermodynamica.

Die thermoboeken zijn niet echt geschikt als leerboek, meer als eenvoudig naslagwerk, want ze vereisen een zekere voorkennis, maar zijn toch de moeite van downloaden waard voor wie eens wil zien of men überhaupt verder wil in thermo:

http://bookboon.com/...-thermodynamics

http://bookboon.com/...-thermodynamics

Downloaden kan alleen als men een emailadres invoert (voor nieuwsbrief), maar de website accepteert ook een verzonnen, niet bestaand emailadres.
Hydrogen economy is a Hype.

Reageer