[biologie] natieve page

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 10

natieve page

Hallo,

Ik heb een foto van een natieve page van het eiwit B-galatocidase In de laantjes zijn een aantal samples met oa. b-galactacidase, nadat deze zijn gezuiverd uit een cel. De verschillende samples zijn genomen na verschillende zuiveringsstappen. De gebruikte kleurstof is x-gal. Nu zijn er twee duidelijk banden zichtbaar die in elk laantje zichtbaar zijn. Ik kan deze twee banden echter niet geheel verklaren. Een van de banden is b-galactosidase zijn, maar wat de andere band is, is mij niet duidelijk en welke van de twee banden de b-galactosidase zou moeten zijn is met ook niet geheel duidelijk.

Is er wellicht iemand die mijn zou kunnen uitleggen wat deze foto precies betekent?

Al vast bedankt.
Bijlagen
kayleigh carmen Xgal gel.jpg
kayleigh carmen Xgal gel.jpg (132.45 KiB) 154 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: natieve page

Er zijn volgens mij twee mogelijkheden;
  • Bij mogelijkheid één heb je te maken hebt met het LacZ :alfa: fragment en het LacZ :Omega: fragment die samen een functioneel :beta: -galactosidase vormen.
  • Bij mogelijkheid twee is er nog een ander eiwit in het spel dat na alle zuiveringsstappen nog steeds in je staal aanwezig is.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 10

Re: natieve page

Ik denk dat de bovenste optie het meest aannemelijk is en wil u vriendelijk bedanken dat u het antwoord kon geven op mijn vraag. Nu heb ik echter nog een vraag voor u. Weet u ook welke band welk fragment voorstelt?

Al vast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: natieve page

Graag gedaan, maar jammer genoeg kan ik je niet echt verder helpen. Ik dacht dat het eerste scenario het meest waarschijnlijke was, maar ik kan ook niet zeggen welk bandje voor welk fragment staat. Misschien kan je op basis van ladingen, moleculair gewicht en dwarsdoorsnede een scheiding voorspellen, maar dat zal je eerst in de literatuur moeten opzoeken.

Wat ook mogelijk is, is om via een specifiek antilichaam de detectie te doen (Western blot). Ik weet echter niet of dat de boel veel eenvoudiger gaat maken...

In ieder geval wens ik je veel succes ;) !
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Reageer