Springen naar inhoud

Practicumverslag over stoffen herkennen.

• Log in om te kunnen reageren

_Amilaaa_

_Amilaaa_

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 oktober 2012 - 17:24

Hallo allemaal,

Ik zit in klas 3 gymnasium en ik moet een verslag maken over een proefje waarbij je onbekende stoffen moest benoemen. Er waren 5 onbekende stoffen die je door de oplosbaarheid, geur en brandbaarheid moet herkennen.

Nu heb ik vragen:
1. Is citroenzuur brandbaar? (sommige sites zeggen van wel, maar bij ons proefje heb ik de stof waarvan ik denk dat het citroenzuur is niet zien branden)

2. Wat gebeurt er als glucose verbrandt?
3. Hoe ruikt kamfer?

Ik heb al een vermoeden, maar ik wil het graag even voor de zekerheid aan iemand anders vragen.

Alvast bedankt!

Veranderd door _Amilaaa_, 10 oktober 2012 - 17:32

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 10 oktober 2012 - 18:07

Ik heb al een vermoeden, maar ik wil het graag even voor de zekerheid aan iemand anders vragen.

Opmerking moderator :

Toon ons dan al eens jouw vermoeden. Dan kunnen wij bevestigen of bijsturen.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

_Amilaaa_

_Amilaaa_

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 oktober 2012 - 18:10

[mod]Toon ons dan al eens jouw vermoeden. Dan kunnen wij bevestigen of bijsturen.[/mod]

Ik denk dat citroenzuur brandbaar is, dat glucose brandbaar is en dat er na verbranding van glucose zwarte stof achterblijft, en dat kamfer heel sterk ruikt, een beetje naar mint en eucalyptus.

Also tagged with one or more of these keywords: scheikunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures