Springen naar inhoud

pulsatie (veer)

• Log in om te kunnen reageren

Biesmansss

Biesmansss

• >1k berichten
  • 1201 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 oktober 2012 - 12:22

De bewegingsvergelijking van een veer is:

LaTeX

En we weten dat:

X = A.cos LaTeX (formele oplossing)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LaTeX is de pulsatie van de trilling; deze kunnen we bepalen door de formele oplossing in te vullen in de bewegingsvergelijking en op te lossen naar LaTeX . De pulsatie wordt uitgedrukt in rad / s vermist LaTeX in de bewegingsvergelijking een hoek is.

Hoe doe je dit ?

LaTeX

= LaTeX

= LaTeX

Maar hoe kan ik dit oplossen naar LaTeX ? Is dat zelfs nog maar mogelijk ?

Veranderd door Biesmansss, 14 oktober 2012 - 12:23

The ideas of economists and political philosophers, both when they are right and when they are wrong, are more powerful than is commonly understood. Indeed the world is ruled by little else. Quote : John Maynard Keynes

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Biesmansss

Biesmansss

• >1k berichten
  • 1201 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 oktober 2012 - 12:32

Ondertussen al gevonden.
Ik denk dat het op deze manier niet mogelijk is; maar door te werken met versnelling is het vrij eenvoudig om de pulsatie te berekenen:

x = A.cos LaTeX

a = LaTeX = LaTeX

Wanneer we dit invullen in

m.a = -k.x

Bekomen we uiteindelijk:

LaTeX

/topic closed

Veranderd door Biesmansss, 14 oktober 2012 - 12:42

The ideas of economists and political philosophers, both when they are right and when they are wrong, are more powerful than is commonly understood. Indeed the world is ruled by little else. Quote : John Maynard Keynes

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2446 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 oktober 2012 - 14:11

Ik denk dat het op deze manier niet mogelijk is

Natuurlijk wel: je hebt dan:
LaTeX
je kan nu vereenvoudigen door de cos en A weg te delen, en op te lossen naar LaTeX .

Of, iets correct voor de tijdstippen met cos ... = 0: de voorfactoren van A cos .. moeten gelijk zijn, en dus ...

Jouw "nieuwe" oplossing is compleet, maar dan ook compleet, dezelfde als deze. Ik hoop dat je dit nu inziet?

Veranderd door Typhoner, 14 oktober 2012 - 14:14

This is weird as hell. I approve.

Biesmansss

Biesmansss

• >1k berichten
  • 1201 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 oktober 2012 - 14:13

Ja, raar dat ik dat niet gezien heb. :shock:
Bedankt! :D

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2446 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 oktober 2012 - 14:21

de LaTeX uit een cosinus én een voorfactor extraheren is idd wat moeilijk, maar gelukkig valt de cos weg ;)
This is weird as hell. I approve.

Also tagged with one or more of these keywords: natuurkunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures