Springen naar inhoud

Praktische Opdracht Goniometrie (Kermis)



  • Log in om te kunnen reageren

#1

DuncanDeWitte

    DuncanDeWitte


  • 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 oktober 2012 - 14:02

Ik heb een Praktische Opdracht van mijn leraar Wiskunde B gekregen en hierin moeten we de toepassing van parameterkrommen op de kermis onderzoeken.

Er staan enkele voorbeelden van attracties waarvoor een parametervoorstelling opgesteld kan worden. Daar worden dan weer vragen over gesteld, zodat je het principe leert doorgronden en weet wat er allemaal mogelijk is met een parameterkromme.

De daadwerkelijke opdracht is dan uiteindelijk dat ik een eigen kermisattractie moet ontwerpen en analyseren, waarbij de bewegingen roteren en/of schuiven worden gecombineerd. Deze analyse moet dan wel in 3D zijn. De school heeft al gezorgd voor een programma (Winplot) dat mij moet helpen met het plotten van de beweging in 3D.

Uiteindelijk zal er dus een paramatervoorstelling opgesteld moeten worden voor de gecombineerde beweging en moet ik onderzoeken of deze beweging realistisch is. Mensen kunnen namelijk niet tegen al te grote versnellingen en ook de afmetingen van de attractie zijn niet onbeperkt.

Mijn vraag:
Heeft er iemand een leuke, uitdagende, originele suggestie voor een kermisattractie en heb je dan ook tips voor de bewegingsanalyse, haalbaarheidsanalyse en vragen die in het kader van het onderzoek over de attractie gesteld kunnen worden?

Er staan al voorbeelden van parametervoorstellingen en vragen over die attracties van de:
  • Draaimolen
  • Calypso en Scrambler-ride
  • Roterende schuifarm
En enkele suggesties, zoals de:
  • De kurkentrekker
  • Dubbel roterende arm
  • Drie roterende armen

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

*_gast_eezacque_*

  • Gast

Geplaatst op 14 oktober 2012 - 15:26

Wees voorzichtig met leuk, uitdagend en origineel, en besteed vooral aandacht aan haalbaarheid!
Ik zou vooral eenvoudig beginnen, met bijvoorbeeld een achtbaan met een enkele looping als pilot: werk alles uit op papier en per computer. Is duidelijk hoe je zoiets aanpakt, dan kun je altijd nog nog een stap verder gaan en een leuke, uitdagende en originele attractie verzinnen. Je wilt voorkomen dat je helemaal vastloopt op een fantastisch ontwerp...






Also tagged with one or more of these keywords: wiskunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures