Springen naar inhoud

multilevel regressie-analyse in stata...

• Log in om te kunnen reageren

VincentBu

VincentBu

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 oktober 2012 - 22:29

Hoi allemaal. Dit bericht had ik al in het Engels, maar dat is hier vast geen probleem. Dank alvast voor de hulp!!!

Hi,

I have a question regarding multilevel analyses using stata. My research question concerns a nested observational study design in which i collect questionnaire data from students (that cluster within classes, that cluster within schools: a 3 level design). Together with a set of confounders (SES-score, gender, age and school level) I wish to study both a couple of binary outcomes and a couple of continuous ones. Now I'm not sure what the proper commands in stata will have to be in order to execute this properly, so that I will get the B's/OR's for my regression analyses. Also, I'm not sure how I can take into account the problem of multiple testing in this setup, for example is it possible to manually adjust he a-level for the performed regressions? in that case I would simply do the Bonferroni a/k=a-adj by hand and be done with the multiple testing problem. Is there anyone that can help me with this?? Thank you so much!!

Kind regards,

Vincent, (a health scientist who now wished he was a statistician....)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Saffron

Saffron

• >250 berichten
  • 457 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 16 oktober 2012 - 01:35

Wat heb je zelf al gedaan om tot een oplossing te komen? Je zegt dat je niet zeker weet wat de juiste commands zijn, maar heb je al wel bepaalde ideeën over hoe je het zou moeten doen? Misschien handig om die ideeën hier te melden zodat het makkelijker meedenken is.
Ik werk zelf niet met Stata dus kan je niet verder helpen, maar ik raad je aan om eens een Google zoekopdracht te doen. Die levert je de o.a. volgende sites op: link & link2. Ik zou beginnen met de Stata manual; dat is doorgaans de 1e bron die je zou moeten raadplegen als je niet weet welke procedure/command en opties je moet gebruiken.
Over het multiple testen: Is dit een exploratief onderzoek of had je duidelijke a priori hypothesen over elke uitkomstmaat? Als je voor alles hypothesen had, dan is het waarschijnlijk niet nodig om te corrigeren voor multiple testing. Mocht je dat wel willen doen, dan zul je dat waarschijnlijk handmatig moeten aanpakken.

P.S. Engels is geen probleem, maar de font size wel...mag wel wat groter de volgende keer :-)

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44815 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 oktober 2012 - 09:24

Opmerking moderator :

Verplaatst naar Kansrekening en statistiek. Fontsize aangepast.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures