Springen naar inhoud

Biodiesel, wat vragen.

• Log in om te kunnen reageren

gast003

gast003

• >25 berichten
  • 50 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 oktober 2012 - 11:26

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het onderwerp Biodiesel. Dit hebben wij gesynthetiseerd uit jatropha olie en gebruikt frituurvet met een zure katalysator.
Hierover krijg ik binnenkort een assesment, maar ik heb wat vraagjes over bepaalde dingen die ik ook niet kon vinden op het internet of in de literatuur.

1) Wat gebeurt er bij de verkoling van biodiesel? Dit gebeurde bij de toevoeging van H2SO4 (katalysator), hoe komt dit? En hoe werkt het?
--> Ik heb begrepen dat het een oxidatie is? Misschien een begin punt.

2) Wanneer er zeepvorming heeft plaatsgevonden hoe kun je zie emulsie weer breken? Door het toevoegen van een zout ... maar hoe werkt dat chemisch gezien?

Bij voorbaat dank,
Eggywontgrow

Veranderd door Eggywontgrow, 22 oktober 2012 - 11:27

“We are so vain that we even care for the opinion of those we don't care for.”
- Marie von Ebner-Eschenbach

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8804 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 oktober 2012 - 01:16

Wat ben je precies aan het doen?

Als je geconcentreerd zwavelzuur bij zo'n olie gooit is het probleem dehydratatie, het stript simpelweg water van je vetzuren of triglyceriden weg waarna een teerachtige 'bende' overblijft.

Voor zover ik weet is de gebruikelijke manier om van plantaardig vet een diesel-achtig product te maken eerst hydrolyseren van de triglyceriden (middels NaOH en water) en daarna veresteren van de vetzuren (die stap kan zwavelzuur-gekatalyseerd zijn).
Victory through technology

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures