Springen naar inhoud

systematic

• Log in om te kunnen reageren

Kokoko

Kokoko

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 oktober 2012 - 16:05

Voor school moet ik deze opdracht uitvoeren in systematic, ik heb alleen geen flauw idee hoe dit werkt zou iemand mij kunnen helpen met het maken van deze opdracht?

In een broodrooster is het brood net goed als het 8 s. geroosterd wordt, mits het broodrooster bij het begin van die 8 s. al op een zekere temperatuur is.
Ontwerp een broodrooster dat na het aanzetten wacht met aftellen tot de temperatuursensor een spanning heeft > 1.0V en automatisch uitschakelt.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44879 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 22 oktober 2012 - 17:00

vraag 1: heb je systematic op je computer?

Dit soort dingen doe je altijd in stapjes die je uitbreidt.
ontwerp een schakeling die een lampje direct aanzet zodra een schakelaar ingedrukt wordt
ontwerp een schakeling die een lampje direct aanzet zodra een schakelaar ingedrukt wordt, en 8 s later weer uitgaat
Kom je al zó ver?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Kokoko

Kokoko

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 oktober 2012 - 09:52

Het lampje direct aanzetten met de schakeling lukt maar hoe werkt dat met de 8 seconde?
En hoe zorg je dan dat het brood automatisch omhoog schiet?
Zou je dit misschien via systematic kunnen maken zodat ik het kan zien hoe je zoiets doet?

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44879 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 oktober 2012 - 16:28

Het lampje direct aanzetten met de schakeling lukt maar hoe werkt dat met de 8 seconde?

Kun je een lampje 8 seonden na indrukken van een schakelaar aan laten gaan (dat is iets simpeler?) dan kun je dus tussen je schakelaar en je lampje een pulsenteller inbouwen. Samen met een pulsgenerator op 1 hertz (1 puls per seconde) kun je dat ding tot 8 laten tellen en dan het signaal "8" van de pulsenteller gebruiken om je lampje aan te zetten.

En ja, ik heb wel ergens systematic, maar ga jij daar nou eerst eens lekker mee spelen en kritisch letten op wat de gevolgen zijn van wat je inbouwt, en nadenken op wat niet helemaal naar wens werkt en uitzoeken waarom. Dáárvoor is heel dat systematic-gebeuren in eht onderwijs ingevoerd, leren analytisch te denken.
Daarom moet je zoiets ook stapje voor stapje ingewikkelder maken en bij elke stap uitgebreid testen. (werkt het precies zoals je verwachtte, of doet het meer, of minder, of anders)

Als er dan iets NIET naar wens werkt, dan omschrijf je dat probleem (zoals hierboven, "hoe krijg ik die 8 seconden vertraging nu voor elkaar?") dan kunnen wij je hier wel helpen.

Screenshotjes van elke stap die je maakt zijn handig, want als je pas tegen het eind vastloopt is er ook voor ervarener mensen in die systematic spaghetti vaak geen doorkomen meer aan om uit te vissen waar het nou eigenlijk mis ging.

systematic.GIF
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Also tagged with one or more of these keywords: natuurkunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures