[wiskunde] Thermodynamica: integraal

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 7

Thermodynamica: integraal

Hallo allemaal,

ik probeer een som op te lossen van thermodynamica op te lossen, maar wanneer ik deze integraal oplos kom ik op een antwoord uit dat best veel afwijkt van het antwoord van het boek

Ik los deze integraal op door eerst alles door T te delen, en dan te integreren tot de vorm Cp=a ln T+ bT + cT²/2 + dT³/3

hierna vul ik T=918 in en doe hetzelfde voor T 561, maar als ik dan het verschil bereken kom ik uit op 24.56 kJ/mol, terwijl het antwoord uitkomt op 17.90 kJ/mol.

Kan iemand mij hier verder opweg helpen?Afbeelding

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Thermodynamica: integraal

Ik los deze integraal op door eerst alles door T te delen, en dan te integreren tot de vorm Cp=a ln T+ bT + cT²/2 + dT³/3
Waarom eerst alles door T delen?
Hydrogen economy is a Hype.

Berichten: 7

Re: Thermodynamica: integraal

Tja, dat is mij ook niet helemaal duidelijk, maar dat is hoe ik het uitgelegd heb gekregen: dit was de letterlijke bewoording: Omdat we een vergelijking hebben waar geen T in zit en omdat we Cp/T moeten hebben

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Thermodynamica: integraal

Wat een lariekoek!

Je moet die formule voor Cp gewoon integreren zoals aangegeven in de laatste regel van het plaatje. Beschouw het even niet als thermodynamica maar gewoon als wiskunde.
Hydrogen economy is a Hype.

Berichten: 7

Re: Thermodynamica: integraal

Nu ik het integreer zonder eerst te delen door T kom ik uit op 17,95, dit komt waarschijnlijk door afrondfoutjes, volgensmij hebben we het hier opgelost! Hartelijk dank voor je hulp!

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Thermodynamica: integraal

Opmerking moderator

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Reageer