Programma formules

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 620

Programma formules

Kent iemand een goed programma om TeX (of andere) formules te kunnen weergeven en aan te passen ofzo?zoals TeXMaker, maar ik heb geen flauw idee hoe dat spul werkt...kan er geen PDF mee maken of dergelijke..

kan iemand me een GOED, makkelijk te gebruiken programma geven om TeX codes op te schrijven en (meteen) weer te geven?

En indien mogelijk, zeggen hoe je dat programma gebruikt? (of een link geven waar dat uigelegd staat)

Bedankt!

-S.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once." - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Programma formules

Ik stel voor dat je de LaTeX documentatie eens bekijkt. Als je weet waar je mee bezig bent, dan zal je je weg makkelijker vinden in een programma als Texmaker. Je moet ergens 'pdfLaTeX' zoeken.

Ik vind zelf de 'The (Not So) Short Introduction to LaTeX2e' wel goed.

Voor tips over IDEs vind je misschien in dit recente topic iets.

Berichten: 620

Re: Programma formules

omg...ik was gewoon vergeten MiKTeX te installeren...nu ik het heb, bedankt voor je antwoord, Xenion. Formules zijn echt mooi met LaTeX (: & kan je de titel aanpassen naar "Programma formules" alsjeblieft? 'k Vind het een vrij stomme taalfout, die apostrof..

hoe voeg ik trouwens een titel toe aan een texdocumentje? of gaat dat niet?
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once." - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Programma formules

Wat bedoel je met titel? Je kunt "\section{}" gebruiken, maar ook echt "\title{}". Heb je eens gekeken naar die inleiding die Xenion voorstelde? Je moet daar niet per se alles lezen ;) .
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Programma formules

Kijk hier eens voor de basics van de document structuur (titel, hoofdstukken, secties, inhoudstafel, etc).

Als het je enkel om de formules te doen is begrijp ik eigenlijk niet waarom je niet gewoon de vergelijking-editor in Word gebruikt? LaTeX wordt vooral gebruikt om minder tijd te moeten steken in opmaak.

Reageer