Springen naar inhoud

Persoonlijke waarneming en bevinding bij verplaatsing tegen hoge snelheden

• Log in om te kunnen reageren

Kristof Cobbaut

Kristof Cobbaut

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 oktober 2012 - 07:10

Hallo ,

Ik was me onlangs even aan het verdiepen in de relativiteitstheorie.

Nu is al duidelijk gesteld dat tijd relatief is , en deze kan bepaald worden door massa en energie (snelheid).
Ik wil even verder afgaan op dit laatste.

Dus tot nog toe wordt begrepen dat de absolute snelheid deze is van het licht.
Namelijk ca.300.000 km per sec.
De snelheid heeft invloed op de ruimtekromming , hoe dichter men dus tegen deze snelheid aanligt hoe meer deze de ruimtetijd doet krommen , dus hoe trager de tijd gaat.
Dus met de snelheid van het licht zou de tijd blijven stilstaan.(Zoals men beweert van zwarte gaten , maar dit dan vooral door de enorme massa/volume)

Nu wou ik graag eens enkele theorieen horen.

Stel dat je van hieruit 100.000.000 lichtjaren wil reizen naar een of andere planeet .
En We beschikken over een raket dat effectief de snelheid van het licht kan evenaren.
Tegen dat we onze bestemming hebben bereikt zouden we dus nog steeds onze leeftijd moeten behouden hebben als van toen we vertrokken.Ook al na 100.000.000 jaar ,en dus nog moeten leven.

Nu vroeg ik me af of de persoonlijke bevinding van de reiziger het gevoel heeft 100.000.000 lichtjaren onderweg te zijn geweest , of dat het voor de reiziger slechts zou aanvoelen als een veel kortere tijd.

mvg -Kristof-

Veranderd door Kristof Cobbaut, 31 oktober 2012 - 07:11

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jkien

jkien

• >1k berichten
  • 3053 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 31 oktober 2012 - 10:29

Nu vroeg ik me af of de persoonlijke bevinding van de reiziger het gevoel heeft 100.000.000 lichtjaren onderweg te zijn geweest , of dat het voor de reiziger slechts zou aanvoelen als een veel kortere tijd.

Binnen de raket merkt de reiziger niets van de hoge raketsnelheid. Het dagritme van zijn lichaam blijft hetzelfde, zijn hartslag, zijn baardgroei, het tempo waarmee hij boeken leest, alles is normaal voor zijn gevoel en volgens zijn horloge. Alleen als hij door het raam naar buiten kijkt ziet hij dat de buitenwereld er een ander tempo op na houdt. Hij stapt uit met het gevoel dat de reis niet lang geduurd heeft.

Toch, voordat je eraan begint een praktisch reisadvies: je lichaam houdt er niet van om acuut te versnellen naar die topsnelheid. Het is aangenamer om te versnellen tot halverwege, met constante versnelling 1g, en daarna af te remmen tot aan de bestemming, met vertraging 1g. De reis duurt dan wat langer, die afstand kost je 36 jaar. 1

physicalattraction

physicalattraction

• >1k berichten
  • 3104 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 01 november 2012 - 09:37

De reis duurt dan volgens de tool zelfs nog wat langer, namelijk 69 jaar. Je moet namelijk niet eenmalig 100 miljoen lichtjaar afleggen met een versnelling van 1 G, maar tweemaal 50 miljoen lichtjaar met een versnelling van 1 G.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures