Springen naar inhoud

herschrijven logaritme

• Log in om te kunnen reageren

meijuh

meijuh

• >100 berichten
  • 202 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 oktober 2012 - 15:28

Het kan best zijn dat ik iets simpel over het hoofd zie in de volgende vraag.

De docent geeft de volgende afleiding. Waarbij LaTeX de logaritme is met grondgetal 2.

LaTeX

Hierbij wordt LaTeX twee keer toegepast.

Kan dit zomaar? Ik vind het namelijk onnatuurlijk, waarom is dit zo? Geldt in het algemeen dat LaTeX ?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 31 oktober 2012 - 15:40

Waarom dat zo is, staat toch in de afleiding van je docent? Er zijn nog andere "afleidingen" mogelijk, maar je ziet toch dat het werkt?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

meijuh

meijuh

• >100 berichten
  • 202 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 oktober 2012 - 15:47

Ok, dus dit klopt wel. Ik kon dit nergens op het internet vinden. Heeft dit ook nog een naam?

De vraag komt eigenlijk uit een vraag over hoe complex een algoritme is en met name of de complexiteit polynomiaal of exponentieel is. Hieruit blijkt dus dat het algoritme wel polynomiaal is lijkt me.

Kun je dan ook zeggen dat elke functie in de vorm LaTeX , polynomiaal is en niet exponentieel?

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9907 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 31 oktober 2012 - 17:30

Kan dit zomaar? Ik vind het namelijk onnatuurlijk, waarom is dit zo? Geldt in het algemeen dat LaTeX

?

Waarom probeer je dat niet met getallen uit ...

Also tagged with one or more of these keywords: wiskunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures