Springen naar inhoud

Wanneer weet je genoeg?

• Log in om te kunnen reageren

Tempus

Tempus

• >250 berichten
  • 340 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 november 2012 - 16:14

Recentelijk ben ik mezelf aan het verdiepen in een redelijk toegespitst onderwerp. Het achterliggende doel hiervan is dat ik dusdanig bekend raak met de stof dat ik hier (op de lange termijn) zelf iets aan toe zou kunnen voegen. Ik merk echter dat ik in elk boek dat ik lees er verwijzingen worden gemaakt naar vele andere boeken en soms naar nog meer artikelen. Ik vraag me dan ook af: wanneer weet je genoeg om jezelf goed bekend met de stof te veronderstellen?

Het onderwerp in kwestie behoort tot de filosofie, dus is het natuurlijk dat een intensieve literatuurstudie noodzakelijk is. Alleen als ik me bedenk dat je na een vijfjarige opleiding (dus als je je master hebt) in principe zou moeten kunnen publiceren, terwijl je je volgens mij in de vijf jaar erg op de breedte richt (van welk vakgebied dan ook), vraag ik me af hoeveel van de vakliteratuur men ook daadwerkelijk leest voordat ze beginnen met publiceren.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 13 november 2012 - 19:29

vraag ik me af hoeveel van de vakliteratuur men ook daadwerkelijk leest voordat ze beginnen met publiceren.

In principe kan het ook zonder vakliteratuur gelezen te hebben. Het enige wat moet gebeuren is dat je peer-reviewers het goedkeuren.

In de praktijk voel je vanzelf aan wanneer je de stand van zaken in je vakgebied begrijpt, en dus wanneer je een zinvolle toevoeging eraan hebt bedacht. Als je niet kunt inschatten of het nieuw is of niet, heb je nog niet genoeg gelezen.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures