Springen naar inhoud

Statistische analysetermen

• Log in om te kunnen reageren

Linden Tekst

Linden Tekst

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 november 2012 - 10:07

Hallo allemaal,
Wie kan mij helpen? Ik ben bezig met een vertaling Engels-Nederlands. Daar komen nogal wat statistische termen in voor die ik niet ken. Ik kan het ook nergens vinden. Wie weet hier meer van? Ik word hier redelijk wanhopig van.
offset
age at baseline
median
shift tables

Heel erg bedankt!

Lindy

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 november 2012 - 16:57

Een offset is een variabele die gedwongen/geforceerd wordt om een regressiecoefficient van 1 te hebben. Ik zou daar geen vertaling voor weten.

De baseline is vaak gebruikt om het begin van je experiment aan te geven. Dus bijv: age at baseline (2005) was ... and age at endline (2009) was ... Een goede vertaling, tja, gewoon iets als begin zeker :).

Een median, niet vinden via Google? Lijkt me straf: eerste hit -> kolom links -> Nederlands -> klik

Volgens mij is de beste vertaling voor shift tables evolutietabellen. Edit: ik word daarin blijkbaar gesteund ;).
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures