H2o fuel cell

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 7

H2o fuel cell

hallo..

ik ben gestart met een nieuw project.

het maken van waterstof / hydrogeen gas.

hiervoor heb ik een 230 V naar 12 V adapter, aangesloten op een springveer in een pot. zout water in de pot, en de adapter in het stopcontact...

nu mijn vraag.er komen hele kleine gasbelletjes van de veer, maar wat ik wil zijn grote gasbellen.

hoe krijg ik dat voor elkaar?

het is zelfs zo, dat als de 'H2o fuel cell' het doet, je er bij wijze van spreken een auto op zou kunnen laten rijden!

ikm wil dus in zeer korte tijd VEEL gas produceren...

een andere theorie is met zout/zwavel zuur. dat vind ik te gevaarlihjk, dus ik wil het graag met electrische dingen doen..

wie kan mij helpen?

alvast bedankt,

Jonne123

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: H2o fuel cell

Het maken van waterstof kost ENERGIE, in jouw geval elektrische energie uit het stopcontact via de adapter.

Om VEEL waterstof te maken heb je dus VEEL energie nodig, zo simpel is dat.

In jouw geval bepaalt het vermogen(tje) van die adapter hoeveel waterstof je kunt maken.
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: H2o fuel cell

Jonne123 schreef: vr 09 nov 2012, 13:36
hiervoor heb ik een 230 V naar 12 V adapter, aangesloten op een springveer in een pot.
2 elektroden in één pot klinkt als vragen om potentieel ernstige ongelukken. Hoe scheid je het zuurstofgas van het waterstofgas? Verder, als je zout als elektrolyt gebruikt vraag ik me af of je niet ook chloorgas ontwikkelt.

Dit hele verhaal klinkt onverstandig.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: H2o fuel cell

Alles wat je in grote hoeveelheden doet is link, zeker als het met energetische en reactieve verbindingen is. 12 V is teveel voor een normale elektrolyse. Daardoor wordt het proces naast gevaarlijk ook heel inefficiënt.

Verder is dit natuurlijk geen brandstofcel, maar een elektrolysecel.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: H2o fuel cell

Opmerking moderator

verplaatst naar het scheikunde forum
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 7

Re: H2o fuel cell


Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: H2o fuel cell

Oxyhydrogen is een onzinverhaal. Bij ontleding van water krijg je waterstof en zuurstof, en als je die mengt krijg je het zeer gevaarlijke knalgas.

Lees http://en.wikipedia.org/wiki/Electrolysis_of_water eens.

Bij het proces wordt 1.48V gebruikt. Je hebt zeker meer nodig, maar als je 12V gebruikt gaat bijna 88% van de energie zitten in het verwarmen van je opstelling en de omgeving, en slechts 12% wordt "opgeslagen" in de energiedrager waterstof. Dit energieverlies is ongeveer het omgekeerde van wat de "oxyhydrogen" mensen beweren! Als je de waterstof daarna in een verbrandingsmotor gebruikt met een praktisch rendement van maximaal 40% heb je in totaal dus 95% van alle energie verloren. Niet echt een manier om rijk mee te worden dus.

Deze processen worden zeer goed begrepen. Veel van het onderzoek (voor de "waterstofeconomie") om de elektrolyse te verbeteren gaat zitten in methoden op de overspanning te reduceren en zoveel mogelijk van de elektrische energie om te kunnen zetten in chemische energie.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.561

Re: H2o fuel cell

Opmerking moderator

Kortom, voor ieders veiligheid, en voor je eigen portemonnee, beter op zoek gaan naar een ander project.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gesloten