Springen naar inhoud

Wetenschap & Kunst

• Log in om te kunnen reageren

ThomasH

ThomasH

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 november 2012 - 20:16

Het menselijk lichaam bestaat naar mijn weten uit de volgende stoffen: Waterstof, zuurstof, koolstof, stikstof, calcium, fosfor, natrium, kalium, zwavel, chloride, magnesium, ijzer en sporenelementen. Voor een kunstproject wil ik met deze 'bouw'stoffen gaan werken. Gezien mijn beperkte kennis op scheikundig gebied heb ik volgende vragen:
1. bestaan er gevaren in het samenvoegen van deze stoffen?
2. Zijn deze stoffen vrij te verkrijgen? Zo ja, waar?
Dank.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44879 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 november 2012 - 20:47

Met de elementaire stoffen gaat dat niet lukken.

Waterstof en zuurstof zijn beiden gassen, gemengd heet dat "knalgas": die vlag dekt de lading, zelfs nog eufemistisch. Niet doen dus, nog afgezien van de vraag hoe je gassen in een kunstwerk opneemt.
Maar ná de explosie hebben ze water gevormd, een betrekkelijk ongevaarlijk goedje.

Elementaire natrium, calcium, fosfor, kalium, magnesium zijn zeer reactieve goedjes. Maar, ook weer in allerlei ongevaarlijke verbindingen verkrijgbaar. Bijvoorbeeld, natrium en chloride samen zijn keukenzout.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

ThomasH

ThomasH

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 november 2012 - 08:00

Jan, dank voor je reactie.
Kun je wellicht ook aangeven in wat voor een andere ongevaarlijke verbindingen de overige stoffen te vinden zijn?
Ik wil eigenlijk alle stoffen gebruiken.

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 november 2012 - 10:01

Zoek de verschillende elementen eens op bij Wikipedia. Daar staan vaak ook verbindingen waar die elementen in voorkomen.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

ThomasH

ThomasH

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 november 2012 - 21:46

Het oorspronkelijke plan is: samenvoegen van de elementaire stoffen van waaruit mensen ook zijn opgebouwd.. Het is duidelijk dat mijn oorspronkelijke plan niet haalbaar is. Veel elementaire stoffen zijn in combinatie gevaarlijk of zijn niet te verkrijgen.

Ik heb via wikipedia het volgende boven water:

Zuurstof+waterstof in water
Koolstof in grafiet
Stikstof in ?
Calcium in gips
Fosfor in lucifers
Natrium + chlodride in keukenzout
Kalium in kunstmest
Zwavel in kunstmest
Magnesium in ?
Ijzer in ijzerpoeder (bestaat dit?)

Sporenelementen:
Zink in ?
Koper in koperdraad
Selenium in ?
Kobalt in ?
Jodium in keukenzout

Ik wil een zo zuiver mogelijke benadering van de menselijke opbouw bereiken. D.w.z. Zo min mogelijk bijmengingen. Kan iemand met dit in gedachten wellicht het bovenstaande lijstje aanvullen/aanpassen? Bedankt!

Also tagged with one or more of these keywords: scheikunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures