[scheikunde] Waarom duurt het laden van een accu zo lang?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1

Waarom duurt het laden van een accu zo lang?

Beste mensen,

Ik maak mijn profielwerkstuk over de elektrische-auto.

Zoals jullie zullen weten is een groot probleem hiervan dat de accu van deze auto's erg langzaam oplaad, ik vroeg mij af waardoor het opladen van de accu zolang duurrt?

Wie kan mij helpen

noud,

Berichten: 12.262

Re: Waarom duurt het laden van een accu zo lang?

Wat noem je precies langzaam?

Als je vanaf je eigen lichtnet probeert de accu van een electrische auto op te laden, dan duurt dat lang (in de zit van ettelijke uren) omdat er domweg niet meer vermogen uit 1 groep komt.

Bij 'snel laden' (zeg maar sneller dan in 1 uur) is de beperkende factor waarschijnlijk de accu zelf. Het opladen produceert warmte in een accu, en zou je dat in 1 minuut doen dan komt er een enorme hoeveelheid warmte vrij. Dat geldt ook voor verbindingen die domweg niet zoveel stroom aan kunnen en daardoor zouden smelten.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Waarom duurt het laden van een accu zo lang?

Noud Egberts schreef: wo 21 nov 2012, 17:37
Beste mensen,

Ik maak mijn profielwerkstuk over de elektrische-auto.

Zoals jullie zullen weten is een groot probleem hiervan dat de accu van deze auto's erg langzaam oplaad, ik vroeg mij af waardoor het opladen van de accu zolang duurrt?

Wie kan mij helpen

noud,
Is dat niet de vraag die jij voor je profielwerkstuk zou moeten uitzoeken? Er staat ontzettend veel informatie op google. Wat heb je al gevonden?

Hoe werkt in de basis een batterij (dit heb je met scheikunde gehad: redox reacties). Wat zijn de limiterende factoren hierin?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Waarom duurt het laden van een accu zo lang?

Opmerking moderator

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer