Vreemde google-earthfoto.

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 4

Vreemde google-earthfoto.

Hoi,

Ik ben nieuw hier, maar kom met een reden.

Via een nieuws site kwam ik op een afbeelding van een niet bestaand eiland, echter ging ik verder kijken op google-earth en toen kwam ik deze sporen tegen op de bodem van de antartische oceaan.

Weet iemand wat dit is, naar mijn idee geen natuurlijke sporen.

Hierbij een link, kan zelf hiervan geen foto/afdruk van krijgen, maar dat zegt meer over mij, dus wie lukt/wil het en zet de foto bij dit bericht :D .

https://maps.google.com/maps?q=coral+sea&hl=nl&sll=52.368892,4.898529&sspn=0.168957,0.445976&hnear=Koraalzee&t=h&ie=UTF8&hq=&ll=-19.225583,159.875793&spn=0.669095,1.109619&z=9&iwloc=A&source=embed

Met vriendelijke groet,

Martin de jong

Berichten: 4

Re: Vreemde google-earthfoto.

coordinaten zijn: -71.674029,-153.555908

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Vreemde google-earthfoto.

zsandy island.PNG
zsandy island.PNG (277.51 KiB) 1107 keer bekeken
met wat exactere coördinaten

(printscreenknop gebruiken, en een beetje bijwerken in Paint of zo, of in windows7 nog eenvoudiger, met het knipselprogramma, vind je onder de bureau-accessoires.)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4

Re: Vreemde google-earthfoto.

Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (43.16 KiB) 1122 keer bekeken


Hierbij de afbeelding

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Vreemde google-earthfoto.

Nou is me niet meer duidelijk wat je bedoelt. Met de googlemaps-link die je eerst gaf kom ik in de Koraalzee terecht, nabij Sandy Island, maar met de coordinaten die je geeft en die ik begrijp als 153° oost en 71° zuid kom ik op het zuidpoolijs terecht :? .
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Vreemde google-earthfoto.

Dat soort rechte lijnen vind je bijna overal op de oceaanbodems in Google Maps. Het valt op dat ze altijd detail bevatten in hogere resolutie dan de gebieden buiten de lijnen. Ik denk dat het de resultaten zijn van echopeilingen die in de lagere resolutiebeelden zijn geïntegreerd.

Berichten: 289

Re: Vreemde google-earthfoto.

Het heeft inderdaad te maken met de sonarpeilingen; wat je ziet zijn de routes die schepen gevaren hebben.

Zo bleek ook Atlantis een artefact van Google Maps te zijn.

Berichten: 4

Re: Vreemde google-earthfoto.

bedankt voor jullie reactie`s, vond het rare sporen, maar mistery is opgelost.

heb ik nog een vraagje, tot in welke detail zou het mogelijk moeten zijn met de huidige satelieten om beelden van de aarde te maken.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Vreemde google-earthfoto.

Met satellieten kan men een resolutie halen van (wellicht?) een of enkele decimeters maar dan gaat het wel over spionagesatellieten. Met vliegtuigen kan het een stuk nauwkeuriger. De Google Earth-foto's van het hoogste zoomniveau zijn gemaakt vanuit vliegtuigen.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 73

Re: Vreemde google-earthfoto.

Gaia schijnt het nog veel beter te kunnen,zie reportages van Michel Uphoff !

Reageer