elektrische verwarming

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 5

elektrische verwarming

Beste, momenteel doe ik onderzoek naar de mogelijkheden om stoom te maken door middel van elektrische verwarming. (ik weet dat dit veel energie kost maar dat even buiten beschouwing gelaten.) Op dit moment zijn wij op zoek naar de kosten van een elektrisch verwarmingselement per MW oid. Deze verwarming kan bijvoorbeeld toegepast worden door weerstandsverwarming.

Weet iemand hoe ik aan de kosten kan komen voor een industrieël verwarmingselement per hoeveelheid energie? (bijvoorbeeld €5000/MW)

Dank

Gebruikersavatar
Berichten: 768

Re: elektrische verwarming

misschien de prijzen gewoon s opzoeken op het internet ? hier bvb.

http://www.mijnenergie.be/energielevera ... tAodbQ8Abw
In the beginning, there was nothing. Then he said:"Light". There was still nothing but you could see it a whole lot better now.

Berichten: 5

Re: elektrische verwarming

Misschien moet ik mijn vraag wat beter stellen. stel, ik wil 10 MW geïnstalleerd elektrisch vermogen plaatsen. Wat zijn de aanschaf en installatiekosten die bij deze installatie behoren. Ik ben dus niet op zoek naar de bedrijfsvoeringskosten, maar de kosten van de aanschaf van zo'n installatie.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: elektrische verwarming

Ik had er weinig hoop op, maar ze blijken toch te bestaan,elektrische stoomgeneratoren in het megawatt bereik.

B.v. deze: http://www.geveke-klimaattechniek.nl/pages/detail_v2/s3/elektrische+stoomgenerator.aspx

Informeer daar eens wat dat kost.

Berichten: 5

Re: elektrische verwarming

ziet er al een stuk beter uit. Ik merk dat ik echter steeds te weinig informatie geef. Dit product kan een druk van 7 bar aan. helaas moeten wij stoom produceren van 60 bar.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: elektrische verwarming

Opmerking moderator

Verplaatst naar praktische wetenschappen.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 12.262

Re: elektrische verwarming

Ik vermoed dat dit zo specifiek is dat je een offerte moet gaan opvragen bij een fabrikant van dergelijke apparatuur.

Er is, denk ik, geen leverancier te vinden die het naar jouw specificaties in het magazijn heeft staan met een prijskaartje eraan.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: elektrische verwarming

duxcar schreef: vr 23 nov 2012, 16:31
ziet er al een stuk beter uit. Ik merk dat ik echter steeds te weinig informatie geef. Dit product kan een druk van 7 bar aan. helaas moeten wij stoom produceren van 60 bar.


Begrijp je wel wat voor specificaties je vraagt? 10 MW elektrische boilers met een druk van 60 bar zijn simpelweg niet op de markt.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 12.262

Re: elektrische verwarming

Tja, wat heet 'niet op de markt'? Dat ze geen standaard verkrijgbaar component zijn lijkt me duidelijk, maar het lijkt me ook geen onmogelijke product om te fabriceren. Forse drukvaten die 60 bar kunnen houden zijn niet uitzonderlijk, en electrische verwarmingssystemen in met megawatt bereik ook niet.

Ongetwijfeld zal het een prijzige operatie worden, en zal de leverancier ook wel willen weten waarom je dit electrisch wilt stoken als je het bijvoorbeeld veel efficienter met aardgas zou kunnen doen.
Victory through technology

Berichten: 236

Re: elektrische verwarming

Kijk eens bij Novum www.novum.nl

Deze kunnen alles op maat bouwen.

Reageer