Springen naar inhoud

Dood

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

CodeFandango

CodeFandango

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 december 2005 - 23:44

Waar gaan we heen na de dood, zijn we daar al achter en kom niet met de simpele "dooddoener" naar het kerkhof of het crematorium.

Neen dit is een serieuze vraag, en als we het niet weten waarom dan eigenlijk nog steeds niet.

Of is er na de dood niets meer gaat alle kennis die ik of jij hebt gewoon verloren.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bas

Bas

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 december 2005 - 23:53

Er is nog nooit iemand opgestaan uit de dood, dus zo lang dat niet gebeurt zullen we het nooit weten. Maar wetenschappelijk gezien is er geen reden om aan te nemen dat er meer is dan het fysieke lichaam en dat betekent dat dood ook echt dood is. Je gaat dus nergens heen en alleen herinneringen en kennis in tastbare vorm of in de hoofden van anderen blijft bewaard.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

zpidermen

zpidermen

• >1k berichten
  • 1623 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 december 2005 - 19:11

Er is nog nooit iemand opgestaan uit de dood, dus zo lang dat niet gebeurt zullen we het nooit weten. Maar wetenschappelijk gezien is er geen reden om aan te nemen dat er meer is dan het fysieke lichaam en dat betekent dat dood ook echt dood is. Je gaat dus nergens heen en alleen herinneringen en kennis in tastbare vorm of in de hoofden van anderen blijft bewaard.

Er zijn natuurlijk wel mensen uit de dood opgestaan, maar helaas heb ik daar geen wetenschappelijke bewijzen van. Toch is het wel interessant om wetenschappelijk te kijken naar het fenomeen "klinisch dood". Er zijn erg veel interessante verhalen van mensen die beweren uit hun lichaam zijn getreden. Zij vertelden allerlei details over wat de artsen met het lichaam aan het doen waren, details die ze onmogelijk hadden kunnen weten, omdat zij namelijk op het bewuste moment al dood waren.
Verder weet ik niet wat de wetenschap precies onder "dood" verstaat, dus misschien kunnen we eerst daar een definitie van opstellen, anders praten we binnen no-time langs elkaar heen.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

made in flanders

made in flanders

• >1k berichten
  • 1086 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 december 2005 - 19:18

Ik dacht dat wetenschappers een lichaam dood vinden als nog het hart, nog de hersenen werken.
als een van de twee stopt met werken ben je daarom niet 'echt dood'.
mensen met een hartstilstand kunnen weer 'verrijzen' uit de dood (na bijvoorbeeld hartmassage). en mensen waarvan de hersens niet meer werken (hersendoden dus) leven eig nog wel, hun lichaam en zo leeft nog wel (tijdelijk).
ik persoonlijk denk dat er niets na de dood is. we hebben maar een leven en daar moeten we zoveel mogenlijk van genieten.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?
Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl
Our team needs you!

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 december 2005 - 19:59

Er wordt in de wetenschap aangenomen dat bewustzijn gelijkstaat aan hersenactiviteit.
Als de hersenactiviteit (en het hart) stopt, dan gaat men er dus vanuit dat het bewustzijn ook stopt.
Veel mensen die een dergelijke situatie meemaken, ervaren echter dat hun bewustzijn doorgaat.

Ook is hier wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, en het meest recente daarvan concludeerde:

With lack of evidence for any other theories for NDE, the thus far assumed, but never proven, concept that consciousness and memories are localised in the brain should be discussed. How could a clear consciousness outside one's body be experienced at the moment that the brain no longer functions during a period of clinical death with flat EEG?22 Also, in cardiac arrest the EEG usually becomes flat in most cases within about 10 s from onset of syncope.29,30 Furthermore, blind people have described veridical perception during out-of-body experiences at the time of this experience.31 NDE pushes at the limits of medical ideas about the range of human consciousness and the mind-brain relation.  

Another theory holds that NDE might be a changing state of consciousness (transcendence), in which identity, cognition, and emotion function independently from the unconscious body, but retain the possibility of non-sensory perception.7,8,22,28,31  

Research should be concentrated on the effort to explain scientifically the occurrence and content of NDE. Research should be focused on certain specific elements of NDE, such as out-of-body experiences and other verifiable aspects. Finally, the theory and background of transcendence should be included as a part of an explanatory framework for these experiences.  
http://profezie3m.al...eLancet_NDE.htm

Hopper

Hopper

• >100 berichten
  • 134 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 december 2005 - 20:14

Het probleem is het willen weten, maar het is geen probleem hoor, bij de 1st volgende auto kun je er al achter komen. :wink:

lngr

lngr

• >250 berichten
  • 449 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 december 2005 - 23:26

When I die I won't go to heaven or hell, there will just be nothingness

I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman!!!
Homer Simpson

zpidermen

zpidermen

• >1k berichten
  • 1623 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 december 2005 - 23:51

Het probleem is het willen weten, maar het is geen probleem hoor, bij de 1st volgende auto kun je er al achter komen.

Jammer alleen dat je het hoogstwaarschijnlijk in dat geval ons niet meer kunt navertellen.

When I die I won't go to heaven or hell, there will just be nothingness

Oke, dat was dus Isaac. Maar nu jij. Wat denk jij zelf over leven na de dood? Wat vind jij van die verhalen met betrekking tot klinisch dood enzo?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 december 2005 - 23:53

Volgens mij is er na de dood niets meer, de dood is voor de mens het onherroepelijke einde. Klinkt hard, maarja.

Dalton

Dalton

• >250 berichten
  • 808 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 december 2005 - 23:57

Ik kom er ooit nog wel eens achter.
Kom ik er niet achter dan kun je met zekerheid zeggen dat er niks is.

ZonnTroLL

ZonnTroLL

• >250 berichten
  • 710 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 december 2005 - 00:09

Ik kom er ooit nog wel eens achter.
Kom ik er niet achter dan kun je met zekerheid zeggen dat er niks is.

Maar dat kun je dan niet meer zeggen :wink:
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

made in flanders

made in flanders

• >1k berichten
  • 1086 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 december 2005 - 11:00

Uiteindelijk zullen we allemaal wel weten wat er na de dood is. Als er al iets is.
Maar wat voor zin heeft het dan eigenlijk om er hier en nu over te spreken, als we het allemaal zullen weten tegen dit en zoveel jaar moeten we er nu toch nog geen zorgen over maken.
Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl
Our team needs you!

ZonnTroLL

ZonnTroLL

• >250 berichten
  • 710 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 december 2005 - 12:17

Uiteindelijk zullen we allemaal wel weten wat er na de dood is. Als er al iets is.
Maar wat voor zin heeft het dan eigenlijk om er hier en nu over te spreken, als we het allemaal zullen weten tegen dit en zoveel jaar moeten we er nu toch nog geen zorgen over maken.

Waarom willen we dat eigenlijk weten wat er na de dood gebeurd?
Omdat we nog verder willen leven na de dood? Uit nieuwsgierigheid?
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 december 2005 - 12:28

Waarom willen we dat eigenlijk weten wat er na de dood gebeurd?  
Omdat we nog verder willen leven na de dood? Uit nieuwsgierigheid?

Om dezelfde reden als men wetenschap bedrijft: kennis vergaren van de realiteit.

made in flanders

made in flanders

• >1k berichten
  • 1086 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 december 2005 - 12:36

volgens mij wil men vooral weten wat er na de dood is omdat we er dan zeker kunnen van zijn dat ons leven niet nutteloos is geweest (wat zijn we toch egoistisch)
als blijkt dat er niets na de dood is dan is bijna alles wat we gedaan hebben en alle kennis wat we vergaard hebben weg. en dat willen we niet.
Our team needs you!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures