Springen naar inhoud

Waterrad afvoerpijp

• Log in om te kunnen reageren

JustAQuestion

JustAQuestion

• >25 berichten
  • 69 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 december 2012 - 21:35

Hallo!

Ik ben al eventjes bezig om een milieuvriendelijk idee te ontwikkelen en daarom vroeg ik me af of het handig is om in afvoerpijpen zoals in de douche, lavabo, keuken... een waterrad te installeren om met het water dat het riool ingaat, nog te gebruiken om energie mee op te wekken. Hiervoor zou ik dan een generator & batterij installeren naast het waterradje. Wat denken jullie?

Grtz

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 05 december 2012 - 22:01

De energiehoeveelheid die je op zou kunnen wekken is peanuts. Volstrekt niet de moeite waard in verhouding met het gedoe wat je zult hebben met vervuiling/verstopping van dat waterradje.

We hebben hier al eens een topic over gehad, maar ik weet niet meer welk.
Hydrogen economy is a Hype.

JustAQuestion

JustAQuestion

• >25 berichten
  • 69 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 december 2012 - 22:03

De energiehoeveelheid die je op zou kunnen wekken is peanuts. Volstrekt niet de moeite waard in verhouding met het gedoe wat je zult hebben met vervuiling/verstopping van dat waterradje.

We hebben hier al eens een topic over gehad, maar ik weet niet meer welk.

Aah... Balen... had het opgezocht maar vond er niets over dus ik dacht: vragen maar. Maar aangezien het niets oplevert.... Balen :)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures