Springen naar inhoud

Picovraag carpaal tunnel syndroom

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

moonroosje

moonroosje

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 december 2012 - 14:31

Hoi,

Ik zit met een opdracht voor mijn opleiding Ergotherapie waar ik niet helemaal uit kom. Het betreft een casus waarbij ik een degelijke 'PICO' vraag moet formuleren en daarna een efficiënte zoekopdracht moet verrichten. Ik twijfel echter over mijn PICO-vraag!

De casus is als volgt:
Ik heb een client van 87 jaar oud, zij heeft een carpaal tunnel syndroom. Zij heeft jaren geleden een injectie gehad hiervoor, dit heeft niet geholpen en mw. wil hier niet geopereerd aan worden. Mw. kan moeilijk activiteiten (zoals breien en schrijven) lang volhouden ivm de tintelingen en pijn in haar rechter pols en vingers. Daarbij slaapt mw. op haar rechterarm. Mw. is ook vergeetachtig. Bij de fysiotherapie ervaart zij geen problemen bij het gaan opstaan/opdrukken met haar handen en de fysio geeft ook aan dat hij tijdens de therapie geen belemmeringen merkt. Ik wil uitzoeken welke interventies of mogelijkheden er nog zijn voor mw., zodat zij minder last van tintelingen/pijn heeft bij het breien en schrijven. Ik dacht zelf aan een spalk of bij de fysio zenuw mobiliserende oefeningen.

P: Patiënt met carpaal tunnel syndroom met een dynamische belasting
I: Spalken of brace
C: Zenuwmobiliserende oefeningen of doseren van activiteiten (rust)
O: Effectieve interventie, zodat er een verminderde afknelling van de nervus medianus is en mw. minder tintelingen en pijn heeft.

PICO vraag:
Welke behandeling is effectief bij een patient van 87 jaar oud met een carpaal tunnel syndroom met een dynamische belasting?

Graag hoor ik van jullie hoe ik een goede PICO vraag op kan stellen.

Bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Cura

Cura

• >1k berichten
  • 2956 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 december 2012 - 14:38

In dit topic zul je al aardig wat info vinden, denk ik zo? :)

Opmerking moderator :

Ik zie dat je zojuist de openingspost van dit topic in het andere topic hebt geplaatst, dat is een prima oplossing. Om er voor te zorgen dat er niet op twee topics gereageerd gaat worden, heb ik deze gesloten.
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures