Springen naar inhoud

integratieconstante

• Log in om te kunnen reageren

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 december 2012 - 17:05

phi.png

Ik heb een vraagje over bovenstaande slide:
LaTeX is de integratieconstante. Vervolgens stelt men LaTeX

Als we van een constante de laplaciaan nemen, dacht ik dat we een 0 zouden krijgen; echter door van de uitdrukking in het midden de Laplaciaan te berekenen, vind je duidelijk de waarde 2.

Ik zie vast weer iets heel eenvoudigs over het hoofd...
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Xenion

Xenion

• >1k berichten
  • 2606 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 december 2012 - 17:11

Geen idee wat er op die slide staat (qua volgorde enzo), maar:

In de uitdrukking rechtsboven, zwier dat stuk -(x²+y²)/2 naar de linkerkant van de gelijkheid en dan krijg je volgend wat er in het middel staat: die grote Phi?

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 december 2012 - 17:20

Ja, dat zie ik hoor, maar net daarom zit ik in de knoop: uit die uitdrukking vind je laplaciaan gelijk aan twee, terwijl het gelijk zijn aan een constante zou impliceren dat die laplaciaan nul zou moeten zijn (wat uiteraard niet is als je naar de uitdrukking grote Phi kijkt).
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Xenion

Xenion

• >1k berichten
  • 2606 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 december 2012 - 17:30

Bij het berekenen dat die Laplaciaan gelijk is aan 2 heb je ondersteld dat phi onafhankelijk is van x en y, terwijl dat duidelijk niet zo is als je de betrekking van rechtsboven zou gebruiken.

Volgens mij is het belangrijk om te denken aan wat de betekenis van die berekeningen precies is.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 december 2012 - 17:40

Goed punt, ik ga het de prof eens vragen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures