bepaalde html tags toelaten aub (o.a. voor formules enzo)

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

bepaalde html tags toelaten aub (o.a. voor formules enzo)

Voor bepaalde formules en uitdrukkingen zou het wel handig zijn als we sub- en superscript konden gebruiken. Aangezien dat niet standaard in phpBB zit, is het misschien een goed idee om bepaalde html tags toe te laten.


Als een admin even dit zou willen invullen of toevoegen bij General admin -> Configuration -> Allowed HTML tags:

strike,pre,sub,sup

Dan zou dat een hoop schelen :shock:

(en door het te beperken tot dit soort simpele tags is misbruik met enge HTML truukjes wel uitgesloten denk ik)


Sowieso snap ik niet helemaal hoe het zit met de HTML support hier, in m'n user profiel zie ik de optie "Gebruik altijd HTML" (die op Ja staat) maar bij het posten zie ik "HTML is UIT" en geen optie om het aan te zetten?


Bedankt alvast!
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: bepaalde html tags toelaten aub (o.a. voor formules enzo)

De aangevraagde HTML-tags zijn toegevoegd.


HTML-support is voor dit board uitgezet.


Bedankt voor je idee en reactie.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: bepaalde html tags toelaten aub (o.a. voor formules enzo)

De aangevraagde HTML-tags zijn toegevoegd.
Ok cool, maar..
HTML-support is voor dit board uitgezet.
.. zo hebben we er nog niet veel aan :shock:


Kan HTML support niet gewoon aan? (is ook een optie op diezelfde admin page)

Het gebruik van HTML is sowieso gelimiteerd tot alleen de tags die jullie invullen, en met slechts wat sub- en superscript dingetjes (waar we alleen maar voordeel van hebben) kan niemand er mee rotzooi mee uithalen.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: bepaalde html tags toelaten aub (o.a. voor formules enzo)

Weet je wat, ik probeer het gewoon nog één keer...

Mag de HTML support aub aan, zodat we tenminste sub- en superscript kunnen gebruiken? :shock:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: bepaalde html tags toelaten aub (o.a. voor formules enzo)

Ik zou ook graag (in ieder geval) sub- en super-script willen kunnen gebruiken. Ik vond het erg onhandig toen ik de lessen voor de minicursus relativiteitstheorie schreef dat ik steeds c^2 moest gebruiken. Dat komt de leesbaarheid niet ten goedde.


Overigens: waarom kunnen we hier niet gewoon een LaTeX-formule-editor gebruiken, net als bij PhysicsForum? Dat is echt ideaal. En ook zeer nuttig voor een wetenschapsforum wat zich specializeerd in de exacte wetenschappen.

Berichten: 1.404

Re: bepaalde html tags toelaten aub (o.a. voor formules enzo)

Overigens: waarom kunnen we hier niet gewoon een LaTeX-formule-editor gebruiken, net als bij PhysicsForum? Dat is echt ideaal. En ook zeer nuttig voor een wetenschapsforum wat zich specializeerd in de exacte wetenschappen


Volledig met akkoord.

Gebruikersavatar
Berichten: 581

Re: bepaalde html tags toelaten aub (o.a. voor formules enzo)

Idem!


Vooral Sub en Superscript zijn naar mijn mening onmisbaar voor de minicursus..
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...

Gebruikersavatar
Berichten: 581

Re: bepaalde html tags toelaten aub (o.a. voor formules enzo)

Effe testen


Prima!!


Je moet alleen wel < en > gebruiken i.p.v. [ en ]
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: bepaalde html tags toelaten aub (o.a. voor formules enzo)

toppie!! :shock: 8)


Je moet natuurlijk wel 'Schakel HTML uit in dit bericht' uit hebben staan, anders werkt het niet zo goed...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: bepaalde html tags toelaten aub (o.a. voor formules enzo)

Latex wordt aan gewerkt

Berichten: 1.404

Re: bepaalde html tags toelaten aub (o.a. voor formules enzo)

En al nieuwsop het front van latex ?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: bepaalde html tags toelaten aub (o.a. voor formules enzo)

Het is wel mogelijk. Maar ik heb nog niet een goede tutorial gezien hoe het moet. Als iemand er één weet...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: bepaalde html tags toelaten aub (o.a. voor formules enzo)

Is Math-type niet iets. Dat werkt met MS Word enzo, ik weet niet of dat ook in combinatie met Explorer kan. Dat is een zeer makkelijk en simpel programaatje.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: bepaalde html tags toelaten aub (o.a. voor formules enzo)

Is Math-type niet iets. Dat werkt met MS Word enzo, ik weet niet of dat ook in combinatie met Explorer kan. Dat is een zeer makkelijk en simpel programaatje.


Nee dat kan niet. Ir zijn nu wel wiskunde tekens onder de emoticons. Die heb ik trouwens wel uit Math-type.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: bepaalde html tags toelaten aub (o.a. voor formules enzo)

Het is wel mogelijk. Maar ik heb nog niet een goede tutorial gezien hoe het moet. Als iemand er één weet...


Kan je niet gewoon deze copy/pasten?
Never underestimate the predictability of stupidity...

Reageer