Springen naar inhoud

titraties en oplosbaarheidsproduct

• Log in om te kunnen reageren

Eline.

Eline.

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 december 2012 - 14:30

Hoi,

wij hebben een proef gedaan over het oplosbaarheidsproduct, hierbij hebben we gebruik gemaakt van een elektrochemische cel.
als referentie-elektrode hadden we Cu in een Cu2+ oplossing. En aan de andere kant een Ag-elektrode met een KI oplossing, hierbij druppelde we AgNO3

Begint de voltmeter in deze proef positief of negatief? Wij hadden positief, maar ik dacht dat we dan misschien de draden hadden omgewisseld
en waarom moet je de ag elektrode schoonmaken met geconcentreerd ammonia en salpeterzuur?

Veranderd door Jan van de Velde, 16 december 2012 - 12:23

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Eline.

Eline.

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 december 2012 - 20:43

weet niemand het antwoord, of heb ik de vraag niet goed gesteld?

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 15 december 2012 - 22:13

Opmerking moderator :

We zien nog niet wat je zoal bedacht hebt. Neerplempen van kant en klare antwoorden doen we niet aan. Daarbij is het topic binnen een dag omhoogschoppen niet toegestaan ;)

Eline.

Eline.

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 december 2012 - 10:50

we moeten een heel verslag schrijven en daarbij hebben we de wet van nernst gebruikt, om het oplosbaarheisproduct uit te rekenen en ik heb de titratie curve getekend begonnen in de plus en dan gaat hij naar beneden equivalentiepunt ongeveer bij 0 en dan gaat hij in de min. het zou ook kunnen dat hij dan in de min begint en in de plus gaat, het equivalentiepunt zit dan nog steeds ongeveer op dezelfde plek. Ik heb nu gerekend met 0 en dan komt het redelijk uit.

Also tagged with one or more of these keywords: scheikunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures