[scheikunde] titraties en oplosbaarheidsproduct

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 11

titraties en oplosbaarheidsproduct

Hoi,

wij hebben een proef gedaan over het oplosbaarheidsproduct, hierbij hebben we gebruik gemaakt van een elektrochemische cel.

als referentie-elektrode hadden we Cu in een Cu2+ oplossing. En aan de andere kant een Ag-elektrode met een KI oplossing, hierbij druppelde we AgNO3

Begint de voltmeter in deze proef positief of negatief? Wij hadden positief, maar ik dacht dat we dan misschien de draden hadden omgewisseld

en waarom moet je de ag elektrode schoonmaken met geconcentreerd ammonia en salpeterzuur?

Berichten: 11

Re: titraties en oplosbaarheidsproduct

weet niemand het antwoord, of heb ik de vraag niet goed gesteld?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: titraties en oplosbaarheidsproduct

Opmerking moderator

We zien nog niet wat je zoal bedacht hebt. Neerplempen van kant en klare antwoorden doen we niet aan. Daarbij is het topic binnen een dag omhoogschoppen niet toegestaan ;)

Berichten: 11

Re: titraties en oplosbaarheidsproduct

we moeten een heel verslag schrijven en daarbij hebben we de wet van nernst gebruikt, om het oplosbaarheisproduct uit te rekenen en ik heb de titratie curve getekend begonnen in de plus en dan gaat hij naar beneden equivalentiepunt ongeveer bij 0 en dan gaat hij in de min. het zou ook kunnen dat hij dan in de min begint en in de plus gaat, het equivalentiepunt zit dan nog steeds ongeveer op dezelfde plek. Ik heb nu gerekend met 0 en dan komt het redelijk uit.

Reageer