Springen naar inhoud

propedeuse

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 12 mei 2004 - 11:14

halloooo :?:

hele stomme vraag misschien :shock: ... maar is een propedeuse nou gewoon 1 jaar hbo? dus na 1 jaar hbo kan je naar de universiteit?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Syd

Syd

• >1k berichten
  • 1107 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 mei 2004 - 15:38

Voor het behalen van je propedeuse moet je een vastgesteld aantal studiepunten halen. Het is mogelijk om je propedeuse in je eerste jaar te halen, maar het kan ook later nog.

Elmo

Elmo

• >1k berichten
  • 3437 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 mei 2004 - 08:05

Ter verduidelijking: je propedeuse (op de universiteit) is hetgeen je krijgt als je alle vakken uit het eerste jaar gehaald hebt. Het lijkt me dus dat dit op het HBO ook ruwweg het zelfde is. Of je met een HBO propedeuse op de universiteit wordt toegelaten, dat weet ik niet. Daarvoor veranderen de regels te vaak. Toen ik nog studeerde was het geloof ik wel zo dat je met een HBO propedeuse naar de universiteit mag.

• Gast

Geplaatst op 13 mei 2004 - 16:34

Dat kan nog steeds... Maar vindt het gedurfd als je de stap neemt na 1 jaar HBO

KocabebeQ

KocabebeQ

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 oktober 2004 - 17:58

Huh ?

Ze gaan de P tOch afschaffen ?
Of heb ik het fOut ..?

BakkerBart

BakkerBart

• >100 berichten
  • 142 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 oktober 2004 - 18:04

Dat kan nog steeds... Maar vindt het gedurfd als je de stap neemt na 1 jaar HBO

ligt aan de opleiding waaraan jeje P gehaald hebt, je kan niet met HBO verpleegkunde naar Universiteit Elektrotechniek en andersom, informeren bij de universiteit waar je wil studeren werkt het beste

ik ben nu bijna klaar met mijn HBO en kan (in theorie :wink: ) in 2,5 jaar mijn Master halen op de universiteit, dus waarom zou ik na 1 jaar propedeuse naar de universiteit gaan....daarbij komt kijken dat mij een jaar meer of minder niet uitmaakt :shock:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Vacatures