Springen naar inhoud

Gebruik van bacterie om een vector te produceren

• Log in om te kunnen reageren

KeepSmiling

KeepSmiling

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 december 2012 - 17:46

Het uiteindelijke doel is om een targeting vector te maken om homologe recombinatie uit te voeren in embryonale stamcellen.

Hiervoor werd een plasmide aangemaakt met selectiemerkers + homologe armen om de recombinatie uit te voeren.

Deze casette wordt vervolgens in een bacterie gebracht die een Bac plasmide en pBAD plasmide (met tetracycline resistentie) draagt.

Vervolgens wordt de targeting vector hieruit geïsoleerd door te klonen in een pMCS-DTA plasmide om uiteindelijk de targeting vector te bekomen.

Ik begrijp niet zo goed waarom de casette moet ingebracht worden in een bacterie met Bac en pBAD plasmide en hoe dit hele proces precies verloopt. Kan iemand me hiermee op weg helpen?

(Moest mijn uitleg niet duidelijk zijn, dit is de tekst uit het artikel zelf:
'In order to perform BAC recombination, the NeoSTOPtetO cassette with 400bp homology arms was transferred into the bacteria carrying the BAC and pBADTcTypeG plasmid. The targeting vector was isolated from the recombined, kanamycin resistant clone by using a retrieving technique into pMCS-DTA plasmid. We subsequently obtaine a targeting vector comprised of homology arms, NeoSTOPtetO casette, and diptheria toxin A subunit.'

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures